افزایش استخراج بیت کوین با انرژی زغال سنگ در پی ممنوعیت چین در قزاقستان

بیت کوین به شبکه ای از رایانه ها معروف است که به عنوان ماینر شناخته می شوند.
به گزارش رسا نشر – استخراج بیت کوین چینی از زمان محدودیت استفاده دولت از ارز رمزنگاری شده در ماه مه تقریباً به طور کامل متوقف شده است ، به این معنی که بیشتر این فعالیت ها به جای دیگری منتقل شده است – از جمله به قزاقستان ، جایی که سوخت های فسیلی ، از جمله ذغال سنگ ، بیش از ۹۰ درصد منبع برق کشور را تولید می کند.
بیت کوین به شبکه ای از رایانه ها معروف است که به عنوان ماینر شناخته می شوند و مشکلات ریاضی را برای تأمین ارز حل می کنند و در این روش مقادیر زیادی برق مصرف می کنند. داده های مرکز مالی جایگزین کمبریج (CCAF) نشان می دهد که سرمایه گذاری سریع قبلاً در کارخانه های جدید استخراج بیت کوین در چین از سپتامبر ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۱ با پیش بینی ممنوعیت متوقف شده است.
افزایش استخراج بیت کوین با انرژی زغال سنگ در پی ممنوعیت چین در قزاقستان
سهم چین از توان استخراج جهانی بیت کوین در این مدت از ۷۵.۵ درصد به ۴۶ درصد کاهش یافت ، در حالی که استخراج کنندگان موجود در اندازه ثابت باقی مانده و منتظر اخبار بودند. در همین مدت ، سهم جهانی معدن در قزاقستان از ۱.۴ درصد به ۸.۲ درصد رسید و پس از ایالات متحده به مقام سوم رسید.
بیت کوین با انتقادات فزاینده ای نسبت به تأثیر آن بر تغییرات آب و هوایی روبرو شده است و احتمالاً افزایش استخراج معادن قزاقستان این روایت را افزایش می دهد زیرا این کشور به شدت به سوخت های فسیلی متکی است. براساس اطلاعات آژانس بین المللی انرژی ، قزاقستان نهمین تولید کننده بزرگ زغال سنگ در سال ۲۰۱۸ بود. در همان سال ۷۰ درصد برق آن از انرژی زغال سنگ و ۲۰ درصد از گاز طبیعی تأمین می شد. انرژی های تجدیدپذیر تنها ۱.۴ درصد از انرژی کشور را تشکیل می دهند.
تامین کننده انرژی دولتی KEGOC به درخواست مصاحبه در مورد چگونگی برنامه ریزی برای افزایش تقاضا برای پاسخگویی به تقاضا پاسخ نداد ، اگرچه در سال ۲۰۱۳ این کشور هدف تولید ۵۰ درصد انرژی خود را از منابع غیر از زغال سنگ یا نفت ، از جمله گاز ، انرژی هسته ای و تجدید پذیر ، تا سال ۲۰۵۰.
داده های CCAF نشان می دهد که استخراج معادن آمریکا نیز در همین مدت رشد کرده و از ۴.۱ درصد سهم جهانی به ۱۶.۸ درصد رسیده است و این امر در جایگاه دوم قرار دارد. تنها ۱۱ درصد از منبع برق ایالات متحده از منابع تجدید پذیر است. این تجزیه و تحلیل از داده های ارائه شده توسط چهار استخر استخراج جمع شده است که در مجموع ۳۷ درصد از کل استخراج معادن جهانی را نشان می دهد.
 
ممنوعیت چین کل بخش را متزلزل کرده است ، با داده های CCAF نشان می دهد که بیش از نیمی از معدنچیان در سراسر جهان فعالیت خود را متوقف کرده اند. تخمین زده شد که کل شبکه در اواسط ماه مه از ۱۳۲ تراوات ساعت انرژی استفاده می کند اما در اوایل ژوئیه این میزان به ۵۹ TWh سقوط کرد.
میشل راوخس در CCAF می گوید: “بسیار راحت است که بگوییم فعالیت بسیار کمی در چین باقی مانده است.
پیتر وال در شرکت استخراج معادن آرگو می گوید که او شاهد یک هجوم طلا از معدنچیان چینی است که به دنبال انتقال تجهیزات اضافی خود و استقرار در ایالات متحده هستند و به دنبال منابع انرژی تجدیدپذیر هستند.
“آنها بخشی از چین را ترک کردند زیرا با زغال سنگ و قدرت کثیف مرتبط بودند. آنها می دانند که طولانی ترین شکل پایدار استخراج ، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر است. ” “اگر شما یک معدنچی هستید ، چیزی که شما را در شب بیدار نگه می دارد ، چیزی که کابوس به شما می دهد ، داشتن ماشین هایی است که در انبار نشسته و استخراج نمی کنند.”

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.