پرونده جسد زن سوخته دره قیامدشت به کجا رسید؟

پرونده قتل زن ۳۹ ساله که جسد سوخته آن، اوایل تیرماه در کوه‌ های چهل قز دره قیامدشت کشف شده بود، پس از عدم تطابق اعترافات همسر او پیچیده‌ تر شده است.

پنجم تیرماه بود که جسد سوخته زنی ۳۹ ساله در دره قیامدشت کشف شد. اما پس از حضور تیم جنایی مشخص شد که مقتول در محل دیگری به قتل رسیده و قاتل جسدش را به آنجا انتقال داده و به آتش کشیده است.

پس از اطلاع خانواده مقتول، آن‌ها به پلیس گفته بودند که مریم (مقتول) از چندی قبل با شوهرش دچار اختلافات شدید شده و چندبار شوهرش او را به باد کتک گرفته است.

در گام بعدی پلیس بررسی‌ها پیرامون شوهر مقتول را آغاز کرد. در این تجسس‌ها مشخص شد که مریم چندی قبل در دادگاه درخواست دریافت مهریه اش را اعلام کرده است.

البته همزمان پلیس پی برد که مردی ناپدید شدن همسر جوانش را به پلیس گزارش کرده است.

در نهایت پلیس مرتضی را برای شناسایی جسد همسرش احضار کرد، اما پس از شناسایی جسد و در بازجویی‌ها ابتدایی او گفت که همسرش روز پنجشنبه برای خرید از خانه خارج شده و دیگر برنگشته است.

مرد ۳۸ ساله همچنین گفته که با طولانی شدن غیبت او تصمیم گرفتم شکایتی را مطرح کنم.

اعتراف هولناک به قتل و سوزاندن همسر
پلیس می‌گوید پس از ادامه بازجویی ها، مرتضی به قتل همسرش اعتراف کرد.

قاتل در باره نحوه قتل همسر خود گفته بود که یک سال و نیم قبل با مریم ازدواج کردم و از چندی قبل با او اختلاف پیدا کردم و وقتی شنیدم مریم مهریه اش را به اجرا گذاشته تصمیم به قتل گرفتم و عصر جمعه با نقشه‌ای که از قبل طراحی کرده بودم از مریم خواستم سوار بر خودرویم شود تا در خیابان با هم چرخی بزنیم و در مورد اختلافاتمان صحبت کنیم.

او در ادامه نقشه هولناک خود را تشریح می کند و می‌گوید: «وقتی به کوه چهل قز رسیدیم هوا تاریک شده بود که ناگهان خودرو را کنار جاده توقف کردم و ادعا کردم که یکی از لاستیک‌های ماشین پنچر شده است و سپس از خودرو پیاده شده و، چون پا درد داشتم یک باند کشی به پام بسته بودم و وقتی از خودرو پیاده شدم آن را باز کرده و بعد از مریم خواستم تا از خودرو پیاده شود و با چراغ قوه گوشی موبایلش برای تعویض لاستیک ماشین کمکم کند.»

مرد ۳۸ ساله در مورد لحظه ارتکاب قتل گفته که وقتی مریم از خودرو پیاده شد با همان باند کشی او را خفه کردم و سپس جسدش را به پایین دره انداختم و برای اینکه اثری از او به جا نماند جسد را آتش زدم.
همزمان اقوام نزدیک مریم، اختلاف شدید او با همسرش را تایید کرده اند.

 چالش انکار قتل و شواهد متناقض
یک هفته پس از اعتراف مرتضی به قتل همسرش و سوزندان او در دره قیامدشت، حالا مرتضی قتل مریم را انکار کرده است. از طرفی اقوام مقتول نیز به رکنا گفته اند شواهدی که از مدت‌ها قبل می‌دیدیم ما را به این باور رساند که مرتضی در مورد قتل مریم دروغ می‌گوید.

طبق گفته آن ها، اول اینکه کفش‌های مریم در خانه بود و امکان ندارد او بدون کفش از خانه بیرون رفته باشد.

از طرفی مریم تا نیمه شب در حال چت کردن بود و حرفی از تصمیم برای گردش رفتن در آن وقت شب نزده بود، مرتضی گفته بود مریم را خفه کرده است، اما آثار شکستگی روی جمجمه مریم بود.

با این حال، بازپس گیری اعتراف از سوی مرتضی، باعث شده تا روند قضایی پرونده قدری پیچیده شود.

رسانه‌ها نیز به نقل از مقامات قضایی نوشته اند که تحقیقات برای بررسی بیشتر پرونده از سر گرفته شده است.

با این وجود بعید به نظر می‌رسد که دادگاه مریم به این زودی‌ها به نتیجه برسد.

قیامدشت، مرکز بخش خاوران و شهری از توابع بخش خاوران شهرستان ری در استان تهران ایران است.

 

منبع: فرادید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.