Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1164

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1165

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1166

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1177

طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی؛ خوب یا بد؟ / افرادی برای فضای مجازی تصمیم می‌گیرند که شناختی از این فضا ندارند

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کارهای اینترنتی گفت: عده‌ای از افرادی که هیچ‎گونه آگاهی و اطلاعاتی از فضای کسب و کار اینترنتی ندارند، می‌خواهند برای این فضا تصمیم‌گیری کنند.

عادل طالبی در گفتگو با خبر فوری افزود: در پیش‌نویس آماده شده، نه عضوی از اتحادیه، نه عضوی از نهادهای صنفی و نه نمایندگان کسب و کارهای اینترنتی حق نظر نداشته‌اند‌ و به جای آن‌ها، چهره‌های دیگری هستند و به جای نمایندگان صنف کسب و کار اینترنتی تصمیم می‌گیرند.

وی اظهار کرد: چگونه کارمندی که حقوق و عیدی خود را گرفته، می‌خواهد برای کسب و کار تصمیم بگیرد، در حالیکه نه می‌داند مالیات چیست، نه می‌داند تأمین اجتماعی چیست، نه با گرفتاری‌های این صنف آشناست و نه می‌داند بازاریابی و مدیریت و استراتژی چیست. حتی برخی از این افراد تصمیم گیرنده به قول آقای آذری جهرمی نمی‌توانند ایمیل خود را چک کنند.

طالبی بیان داشت: این طرح به گونه ای نوشته شده که یک کمیسیون تشکیل شود و در طی شش ماه هر چه گفتند، به عنوان قانون تلقی شده و اجرا شود. یعنی به کمیسیونی که شامل هیچ نهاد صنفی نمی‌شود و اصلاً با اینترنت آشنایی ندارد اختیار بدهیم که هر بلایی دلشان می‌خواهند سر کسب و کار اینترنتی بیاورند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کارهای اینترنتی تأکید کرد: ذات این قانون مشکل دارد و باید به کلی حذف شود، زیرا آنقدر کلی نوشته شده که با تصویب این طرح، بطور قطع تمام ابزارهای ارتباطی از جمله ایمیل، شبکه‎‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مسدود خواهند شد و بازاریابی کسب و کارهای کوچک و متوسط حذف خواهند شد.

طالبی در ادامه گفت: بر اساس گزارش سالانه مرکز توسعه تجارت الکترونیک در سال ۹۹، ارائه کالا یا خدمت واحدهای تجارت الکترونیک، ۸۷ درصد از طریق شبکه‌های اجتماعی، ۳۴ درصد از طریق پیام‌رسان‌ها و ۲۸ درصد از طریق اپلیکیشن بوده است و این آمار نشان می‌دهد که اگر این قانون تصویب شود، چه آسیبی به بازاریابی وارد می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.