پوکر قهرمانی در سوپرجام برای پرسپولیس

گره بازی را عیسی آل‌کثیر باز کرد. مهاجمی که بعد از یک محرومیت شش ماهه که می‌توانست فوتبال او را به شدت تحت تاثیر قرار دهد با حفظ ریتم خود توانست به ترکیب پرسپولیس برگردد

عصرایران؛ احسان محمدی- یک فرار از عیسی آل‌کثیر، از پیش رو برداشتن محمدرضا خانزاده به سبک تقابل مشهور لیونل مسی-بواتنگ و یک ضربه بغل پا برای فتح سوپرجام توسط قرمزهای پایتخت کافی بود.

بعد از وقفه‌ای طولانی به واسطه حضور تیم ملی ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، هواداران تیم‌های باشگاهی به استقبال بازی تیم‌های محبوب‌شان می‌روند. پرسپولیس در مسابقه سوپرجام که با تاخیری چندماهه برگزار شد(امری که اعتراض برخی از هواداران استقلال را به همراه داشت) روبروی تراکتور قرار گرفت که چند ساعت قبل از این مسابقه از جدایی قطعی اشکان دژاگه و مسعود شجاعی خبر داد. پیش از آن‌ها نیز احسان حاج‌صفی از این تیم جدا شده بود تا تیمی که زمانی به داشتن همزمان سه کاپیتان تیم‌ملی شهرت داشت حالا هر سه را از دست بدهد تا آرام آرام نشانه‌هایی از روزهای دشوارتر این تیم آشکار شود. بدهی‌های تراکتور چنان زیاد شده است که هواداران این تیم به شدت نگران آینده آن هستند.

در نیمه اول این مسابقه گرچه پرسپولیس کوشید با حرکات ترکیبی و سرعت دادن به بازی به سمت دروازه تراکتور یورش ببرد اما دفاع چند لایه و منظم شاگردان رسول خطیبی عملاً راه را بر آن‌ها بست و گاهی بازی آنقدر کم رمق شد که یحیی گل‌محمدی در کنار زمین ترجیح داد با بطری خودش را سرگرم کند!

نیمه دوم این مسابقه باز هم با مالکیت پرسپولیس ادامه پیدا کرد. مسابقه به شکلی ادامه پیدا می‌کرد که تقریباً همه مطمئن بودند که پرسپولیس به گل خواهد رسید و تنها زمان آن نامشخص بود. گره بازی را عیسی آل‌کثیر باز کرد. مهاجمی که بعد از یک محرومیت شش ماهه که می‌توانست فوتبال او را به شدت تحت تاثیر قرار دهد با حفظ ریتم خود توانست به ترکیب پرسپولیس برگردد و در شهرآورد تهران گل سه امتیازی زد، این بار مهارت خود را به سبک دیگری به نمایش گذاشت. دریبل ماهرانه محمدرضا خانزاده مدافعی که سابقه حضور در دو جام جهانی را داشت شاید بیش از ضربه نهایی‌اش در یادها بماند. او با ضربه‌ای فنی محمدرضا اخباری دروازه‌بان ملی‌پوش تراکتور را هم مغلوب کرد.

پوکر قهرمانی در سوپرجام برای پرسپولیس

ادامه مسابقه با بازی محکم و توام با خشونت تراکتور همراه بود. شاید اگر داور آن همه برای دادن کارت زرد مماشات نمی‌کرد، مهدی تیکدری خویشتن‌داری بیشتری به خرج می‌داد اما شکل هجوم به طرف سعید آقایی و ضربه‌ای که به این بازیکن زد یک کارت قرمز به همراه داشت و عملاً شانس تراکتور را برای زدن گل مساوی از بین برد. قرمزهای تهران مدیریت بازی را در دست گرفتند تا در سوپرجام هم پوکر کنند. آن‌ها سال ۹۸ چون همزمان قهرمان لیگ و جام حذفی شده بودند سوپرجام را به خانه بردند، در سال ۹۷ با حکم دادگاه بین المللی CAS مقابل استقلال ۳-۰ برنده شدند و سال ۹۶ با پیروزی ۳-۰ مقابل نفت این جام را فتح کرده بودند.

یحیی گل‌محمدی که قبلاً با ذوب‌آهن دو جام حذفی و یک سوپرجام کسب کرده بود حالا با قهرمانی در لیگ فصل پیش و فتح این جام به پنجمین افتخار خود دست یافت تا در میان مربیان هم نسل خود رکوردی متمایز داشته باشد. گل‌محمدی البته در جام حذفی و لیگ برتر هم شانس افزایش دستاوردهایش را دارد اگر استقلال و سپاهان اجازه بدهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.