جهانگیری: به کاندیدایی رأی بدهید که زمینه حل مشکلات داخلی و خارجی را بوجود آورد /مهرعلیزاده: رئیس جمهور آینده به فکر معیشت باشد

جهانگیری: به کاندیدایی رأی بدهید که زمینه حل مشکلات داخلی و خارجی را بوجود آورد /مهرعلیزاده: رئیس جمهور آینده به فکر معیشت باشد

مسائل داخلی کشور با مسائل بین‌المللی بسیار مرتبط است و یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی ، رویکرد برون نگری است. اقتصاد کشور باید به صورت جدی با اقتصاد جهانی مرتبط باشد تا داد وستد کند، پول، بازار، فناوری و کالا بگیرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: امیدوارم مردم هم مشارکت خوبی داشته باشند و کسی را از بین کاندیداها انتخاب کنند که بتواند زمینه پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم در داخل و فضای بین الملل به وجود بیاورد.

به گزارش خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری پس از انداختن رای خود در صندوق های اخذ رای در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اظهار کرد: انتخابات با توجه به شرایط کرونایی که باید سلامت مردم در اولویت باشد، در حال برگزاری است. طبق گزارش‌های وزارت کشور، انتخابات در امنیت و آرامش و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود و مردم هم طبق روال در پای صندوق‌های رای حضور دارند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا افزود: در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهوری انتخاب می شود که طبق قانون اساسی دومین شخصیت کشور، مسئول قوه مجریه و رئیس دولت است. رئیس جمهور طبق قانون اساسی مسئولیت‌های مختلفی هم برای توسعه کشور هم برای مسائل سیاست خارجی بر عهده دارد. امروز مردم دست به انتخاب کسی می زنند تا مهمترین امور زندگی خود و کشورشان را از حیث اجرایی در چارچوب قانون اساسی به او واگذار ‌کنند تا رییس جمهور بتواند کشور را در چارچوب قانون اساسی و قوانین کشور اداره کند.

جهانگیری با اشاره به مسئولیت های سنگین شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: خصوصاً پس از تصویب مصوبه وظایف شورا در دوره های مختلف خصوصا در دولت یازدهم و دوازدهم ، بخشی از اختیارات به شوراها واگذار شد که مدیریت محلی به صورت متمرکز در اختیار شهرداران و شوراهای اسلامی شهر باشد و از این رو در کنار انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان برگزار می شود. بخشی از مسائل شهر و روستا بر عهده این شورا است. مردم با انتخاب شهرداران و دهیاران می توانند مسائل شهر و روستای خود را ساماندهی کنند بنابراین این دو انتخابات که هر ۴ سال یکبار همزمان برگزار می‌شود، جزو مهمترین انتخابات کشور است.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: از طرفی حساسیتی راجع به انتخابات جمهوری اسلامی به ویژه در ارتباط با رئیس جمهور وجود دارد. ما در شرایطی هستیم که با دنیا در حال مذاکرات جدی لغو تحریم‌ها و حل مسائل کشور در فضای بین‌المللی هستیم. مسائل داخلی کشور با مسائل بین‌المللی بسیار مرتبط است و یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی ، رویکرد برون نگری است. اقتصاد کشور باید به صورت جدی با اقتصاد جهانی مرتبط باشد تا داد وستد کند، پول، بازار، فناوری و کالا بگیرد.

وی در پایان گفت: وقتی یک اقتصاد زنده رشد دارد که بتواند با دنیا کار کند به همین دلیل مسائل سیاست خارجه تاثیر تعیین کننده ای در مسائل اقتصادی کشور دارد و رئیس جمهور با انتخاب وزیر امور خارجه و انتخاب سیاست هایی که برای پیش بینی امور انجام می دهد، مسئول اصلی این بخش است. امیدوارم مردم هم مشارکت خوبی داشته باشند و هم کسی را از بین کاندیداها انتخاب کنند که بتواند زمینه پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم در داخل و فضای بین الملل به وجود بیاورد.
جهانگیری: به کاندیدایی رأی بدهید که زمینه حل مشکلات داخلی و خارجی را بوجود آورد /مهرعلیزاده: رئیس جمهور آینده به فکر معیشت باشد
جمهوریت نظام بسیار ارزشمند است

محسن مهرعلیزاده در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که توصیه شما برای کاندیدایی که رای می آورد چیست، اظهار کرد: توصیه اولم آن است که به فکر معیشت مردم باشد و برنامه ریزی های دقیقی برای توسعه اقتصادی کشور داشته باشد. در فضای داخلی و بین‌المللی تنش ها را از بین ببرد و کاری کند جمهوری اسلامی ایران با آن عزتی که در دنیا دارد به عنوان یکی از کشورهای مطرح دنیا باقی بماند و تمام امکانات و انرژی های جوانان و بزرگترها را در جهت سازندگی کشور بکار گیرد.

بنابر گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مهمتر آن که به مردم نباید سختگیری شود و بپذیرید مردم باید در زندگی راحت و در انتخاب های شان آزاد باشند و بایستی زندگی برازنده یک ایرانی سرافراز را داشته باشند.

مهرعلیزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر کاندیدای مورد نظر شما رای نیاورد اولین واکنش شما به جناح مقابل چه خواهد بود، گفت: من به وی تبریک و خسته نباشید خواهم گفت و آرزوی موفقیت برایشان می کنم.

وی خطاب به کسانی که تصمیم گرفته‌اند رای ندهند، گفت: من به آنها خواهم گفت جمهوریت نظام بسیار ارزشمند است و سعی کنید با حضورتان جمهوریت نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنید و از حق قانونی خود برای نجات کشور استفاده کنید.

مهرعلیزاده در پاسخ به اینکه شوخی هایی که با بخشی از مناظرات شما در فضای مجازی شده را دیدید یا خیر، گفت: ندیدم اما معمولا این گونه است که از کوچکترین پلک زدن یا نزدن ، عدد گفتن و نگفتن ایراد می گیرند و شوخی می کنند، این هم جزء عوامل نشاط انتخابات است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.