شغلی به حساسیت کارمندی

شاید شنیده اید که برخی کارمندی را بهترین شغل و راحت ترین کار می دانند و در بیان شغل کارمندی آن را به یک کار بی دردسر با حقوق بالا و ساعت کار مشخص و بدون دردسر تعبیر می کنند. و مسلما مشاغل پشت میز نشینی نسبت به کارهای فنی، آزاد و خدماتی ساده تر […]

شاید شنیده اید که برخی کارمندی را بهترین شغل و راحت ترین کار می دانند و در بیان شغل کارمندی آن را به یک کار بی دردسر با حقوق بالا و ساعت کار مشخص و بدون دردسر تعبیر می کنند. و مسلما مشاغل پشت میز نشینی نسبت به کارهای فنی، آزاد و خدماتی ساده تر بنظر می رسند. و خیلی از افراد جامعه آرزوی این را دارند که کارمند شوند و با تمام توان در پیدا کردن یک پست کارمندی هستند چرا که آن را آینده دار و با درآمد بالا میدانند.

Image result for ‫کارمند‬‎

اما حقیقت زیاد شبیه با موادری که گفته شد نیست. کارمندی شغلی حساس و با مسئولیت بالاست که تنها افراد مسئولیت پذیر و کاردان از عهده آن بر می آیند. ضمن داشتن تحصیلات مرتبط، اطلاعات و انگیزه بالا می تواند کار یک کارمند را تحث تاثیر قرار دهد.
اگر قشر زحمت کش کارگران و مشاغل دیگر را بازوان پرتوان حرکت و پویایی جامعه بدانیم. کارمندان مانند خون در رگ های جامعه هستند که با تغذیه و مدیریت جامعه باعث ایجاد نظم و برنامه ریزی در اجرای صحیح کارها می شوند. از این روی هرگاه در محیط اداره ، شهر و حتی کشوری کارمندان مسئولیت پذیر و کاردانی حضور داشته باشند می توانند به امر پیشرفت و تحقق اهداف کمک شایانی نمایند. تصور کنید یک اداره فقط برای یک روز به دست افراد غیر حرفه ای و فاقد صلاحیت کاری اداره شود. مسلما مشکلات عدیده ای به وجود می آید. و آنجاست که حضور یک فرد توانمند و متخصص در زمینه امور اجرایی بخوبی احساس می شود.
کارمندی شغل ساده ای نیست. تجربه می خواهد و تعهد. صبر می خواهد و شکیبایی. اگر خودتان را جای یکی از کارمندان اداره و سازمانی شلوغ نظیر ثبت احوال بگذارید متوجه می شوید که پاسخگویی و انجام کارهای ارباب رجوع های متعدد در طول یک روز واقعا احتیاج به یک صبر و تخصص بالا دارد و مسلما حقوقی که کارمندان در این ادارات می گیرند آنچنان هم زیاد نیست.
تصور کنید که ۳۰ سال از عمرتان را بصورت مداوم و رزانه باید رأس یک ساعت مشخص در یک محل با افراد زیادی سپری کنید. کارهای محول شده را انجام دهید و به مشکلات مراجعین رسیدگی کنید.این کار انرژی زیادی می خواد و بعضا از توان آدمی خارج است. از اینرو در برخوردهای کارمندان، بد خلقی و … باید کمی هم به انها حق داد و شرایط کاری آنان را درک کرد. هرچند همه در یک شغل مثل هم نیستند و ممکن است افرادی به اشتباه وارد این حرفه شده باشند که لایق جایگاهشان نباشند. اما آنچه که حقیقت دارد این است که کارمندان ایران همگی زحمت کش و شریف هستند و در خدمت به مردم و کشور صادقانه قدم بر می دارند.
رسانشر روز کارمند را به همه کارمندان زحمت کش و تلاشگر ایران عزیز، تبریک می گوید….
 
یادداشت کوتاهی از
شبنم حاجی اسفندیاری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.