همه چیز درباره آی او اس ۱۵ اپل در پاییز امسال

آی او اس ۱۵ اپل پاییز وارد آیفون ها می شود و شامل جدیدترین برنامه ها  سرگرمی هایی همچون فیس تایم، آی مسیج، تغییرات گسترده در سافاری، کیف پول و حریم خصوصی است.
به عنوان مثال می توانید دیزنی پلاس  را با دوستان خود از طریق فیس تایم تماشا کنید.
و در اواخر امسال ، کاربران آمریکایی می توانند گواهینامه رانندگی خود را در برخی از ایالات اضافه کنند تا بتوانند از طریق TSA در فرودگاه سریع حرکت کنند.
به گزارش رسا نشر – به روزرسانی iOS 15 اپل در پاییز امسال ویژگی های جدیدی را برای آیفون شما به ارمغان می آورد. اپل جدیدترین تغییرات نرم افزار آیفون را در کنفرانس بزرگ سالانه برای توسعه دهندگان اعلام کرد.
به روزرسانی گزینه های بیشتری برای گپ ویدیویی در فیس تایم ابرای  گفتگو با دوستان در اندروید به شما ارائه می دهد. همچنین این ویژگی های جدیدی برای حفظ حریم خصوصی به ارمغان می آورد که به محافظت از ایمیل شما کمک می کند و به شما نشان می دهد هر چند وقت یکبار برنامه ها به مواردی مانند دوربین و میکروفون شما دسترسی دارند. و در اواخر زمستان امسال ، بسته به جایی که زندگی می کنید ، حتی می توانید گواهینامه رانندگی خود را به کیف پول اپل  اضافه کنید.
تغییرات زیادی وجود دارد ،اما چند ویژگی مهم این بروزرسانی بزرگ را با شما مطرح می کنیم. نسخه جدید آی او اس اپل اکنون برای آزمایش توسعه دهندگان در دسترس هستند و از ماه ژوئیه هر کسی می تواند نسخه بتا را آزمایش کند. در غیر این صورت ، انتظار دارید که این موارد را در آیفون خود در پاییز مشاهده کنید. این بروز رسانی برای دارندگان گوشی آیفون ۶s و جدیدتر در دسترس خواهد بود.

اشتراک بیشتر در فیس تایم

همه چیز درباره آی او اس 15 اپل در پاییز امسال
فیس تایم اپل در نسخه ۱۵ به شما این اجازه را می دهد تا با دوستانتان فیلم های مورد علاقهرا تماشا کنید.
فیس تایم در حال دریافت چند ویژگی جدید است. یکی SharePlay نام دارد. به محض شروع تماس ویدیویی در فیس تایم  با کسی (یا چند نفر) ، می توانید برنامه های پشتیبانی شده مانند دیزنی پلاس، هولو، تیک تاک و سایر برنامه ها را باز کرده و سپس یک فیلم یا نمایش تلویزیونی را با هم تماشا کنید. بینندگان می توانند مکث یا به سرعت جلو ببرند و همه چیز همگام سازی می شود. حتی می توانید هنگام تماشا یا به اشتراک گذاشتن صفحه خود به گپ زدن از طریق iMessage روی بیاورید. در سراسر آی پد ، مک و آیفون کار می کند.

فیس تایم با کاربران ویندوزو اندروید

همه چیز درباره آی او اس 15 اپل در پاییز امسال
آی او اس ۱۵ به شما امکان می دهد از طریق فیس تایم با اندرویدی ها و کاربران ویندوز در ارتباط باشید.
شما می توانید دوستان اندورید و ویندوز را به چت های ویدیویی فیس تایم خود بیاورید. هر کسی که دارای مک، آی پدیا آیفون باشد ، یک دکمه جدید برای ایجاد پیوند برای یک ویدیوی فیس تایم مشاهده می کند که می تواند با دستگاه های غیر اپل با کاربران به اشتراک گذاشته شود. همچنین باید این کاربران را به چت راه دهید ، بنابراین نگران انتقال پیوند به سایر افراد و افراد تصادفی در گپ نباشید.
 

ویژگی های جدید آی مسیج

همه چیز درباره آی او اس 15 اپل در پاییز امسال
آی مسیج شروع به اشتراک گذاری اطلاعات مربوطه در برنامه های دیگر می کند. بنابراین ، به عنوان مثال ، اگر کسی پیوندی به یک خبر برای شما ارسال کند ، این نکته را در بخش “به اشتراک گذاشته شده با شما” در اخبار اپل با یادآوری اینکه چه کسی لینک را ارسال کرده است ، مشاهده خواهید کرد. راحت است اگر می خواهید بعداً یک داستان بخوانید اما نمی خواهید صدها پیام را جستجو کنید تا پیوند را پیدا کنید.
و اگر کسی تصویری (نه میم یا عکس از صفحه) ارسال کند ، در “به اشتراک گذاشته شده با شما” در Apple Photos ظاهر می شود. این مربوط به پیوندها در Safari ، پادکست ها ، فیلم ها و نمایش های تلویزیونی در Apple TV است. همچنین ، به جای دیدن یک لیست طولانی از تصاویر هنگام ارسال شخصی ، شما یک مجموعه عکس تمیز خواهید داشت که می توانید از طریق آنها ورق بزنید.

حیوانات ، اشیا و گیاهان را در عکس ها شناسایی کنید

همه چیز درباره آی او اس 15 اپل در پاییز امسال
iOS 15 اپل به شما امکان می دهد در عکس های خود چیزهایی را جستجو کنید.
آیفون شما قادر خواهد بود اطلاعات بیشتری در مورد یک حیوان ، یک مکان دیدنی ، یک گیاه یا یک شی مانند کتاب شناسایی و به شما بگوید. یک نماد کوچک در بالای عکسهای گالری شما ظاهر می شود و با یک ضربه می تواند نژاد سگ حیوان خانگی را شناسایی کند و به عنوان مثال اطلاعات بیشتری را به شما نشان دهد. یا یک گل با مقداری زمینه روی گیاه. این ویژگی مشابه ویژگی موجود در تلفن های اندرویدی به نام گوگل لنز است.
 

با فوکوس پیام ها و اعلان ها را در زمان های خاص مسدود کنید

همه چیز درباره آی او اس 15 اپل در پاییز امسال
ویژگی بسیار جذاب  “تمرکز” فقط به شما اجازه می دهد اعلان ها را از افراد و برنامه هایی که در یک زمان خاص از قبل تأیید کرده اید ، دریافت کنید.
ایده این است که ، وقتی فقط می خواهید بنشینید و بخوانید ، یا نمی خواهید تلفن شما پس از یک ساعت مشخص وزوز کند ، برنامه های تصادفی را مشاهده نمی کنید که اعلان ها را از طریق هرزنامه یا متن را از افرادی که لازم نیست از آنها بشنوید لحظه. و گیرندگان با پیامی که مثلاً می گوید مالک این خط اعلان هایی را با فوکوس  خاموش کرده است؛ می فهمید که آیا شما در حال تمرکز هستید. اگر فوری باشد ، فرستنده می تواند به هر حال پیام را ارسال کند.
همه چیز درباره آی او اس 15 اپل در پاییز امسال
شما می توانید تنظیمات فوکوس را برای موارد زیادی ایجاد کنید: کار ، بازی ، خواب و موارد دیگر. و هرکدام به شما امکان می دهند یک صفحه اصلی سفارشی ایجاد کنید ، بنابراین شما فقط برنامه های خاصی را می بینید (اما همچنان می توانید به آنها دسترسی داشته باشید). ممکن است شما برای برنامه های کاری صفحه اصلی و دیگری برای برنامه هایی که وقتی در خانه هستید استفاده می کنید.

تغییر بزرگ در نقشه اپل

همه چیز درباره آی او اس 15 اپل در پاییز امسال
اپل سال گذشته دوباره طراحی کامل برنامه نقشه خود را به اتمام رساند ، اما با یک به روزرسانی بزرگ دیگر از قبل آماده شده است. در میان موارد دیگر ، مسیرهای بهبود یافته رانندگی با خطوط مشخص تر ، پیاده روها و موارد دیگر را ارائه می دهد. و یک مدل سه بعدی واقعاً جالب وجود دارد که ارتفاعات و نقاط دیدنی را در شهرهای بزرگ نشان می دهد. نقشه های جدید ابتدا در سانفرانسیسکو کار می کنند و پس از آن فیلادلفیا ، نیویورک ، لندن ، واشنگتن و لس آنجلس قبل از گسترش به سایر شهرها کار می کنند.
و صحبت از مکان شما در آی او اس ۱۵ همچنین اطلاعات حمل و نقل عمومی بیشتری را شامل می شود ، از جمله هشدارهای بی درنگ برای زمان نیاز به پیاده شدن از اتوبوس ، قطار یا مترو. حتی یک ویژگی جدید واقعیت افزوده وجود دارد که مانند نقشه گوگل  اطلاعات بیشتری را در مورد دنیای واقعی قرار می دهد تا بتوانید ببینید کجا می روید.

به روزرسانی های مرورگر سافاری ، از جمله جستجوی صوتی وب

همه چیز درباره آی او اس 15 اپل در پاییز امسال
سافاری در آیفون ، مک و آیپد به روزرسانی بزرگی می کند. این شامل یک طراحی مجدد است که نوار جستجو را به انتهای صفحه در آیفون می آورد ، پشتیبانی برای ذخیره گروه های برگه های باز (مانند مواردی که برای کار استفاده می کنید یا برای برنامه ریزی برای تعطیلات) که می توانید دوباره روی هر دستگاهی باز کنید و یک گزینه جدید برای جستجوی وب به صورت صوتی.
فقط یک دکمه میکروفن را بزنید و آنچه را می خواهید جستجو کنید صحبت کنید و سافاری از بقیه امور مراقبت می کند. همچنین ، افزونه ها برای اولین بار در آیفون و آیپد  پشتیبانی می شوند ، بنابراین می توانید هنگام خرید از افزونه هایی مانند Honey برای یافتن کد تخفیف و تبلیغات استفاده کنید.
 

ترجمه ، کپی و تعامل با متن در عکسها

همه چیز درباره آی او اس 15 اپل در پاییز امسال
هر متنی در هر عکس قابل کپی و جایگذاری یا ترجمه است. بنابراین ، اگر منویی را به زبان دیگری می خوانید ، می توانید از آن عکس بگیرید و ببینید چه چیزی می گوید. یا می توانید از آدرس یا نام رستوران عکس بگیرید و سپس روی آن ضربه بزنید تا اطلاعات بیشتری در نقشه اپل بدست آورید. مثال شسته رفته دیگر: از یک بسته عکس بگیرید و سپس روی شماره پیگیری کلیک کنید تا از طریق UPS یا FedEx مکان بسته را دنبال کنید. در آخر ، می توانید روی شماره تلفن های موجود در تصاویر ضربه بزنید تا بلافاصله با یک مکان تماس بگیرید.

جستجوی Spotlight بهبود یافته

همه چیز درباره آی او اس 15 اپل در پاییز امسال
جستجوت اسپات‌لایت ابزاری است که هنگام کشیدن صفحه به سمت پایین برای جستجوی آیفون خود به دست می آورید. این نیز در حال پیشرفت های بزرگ است. به عنوان مثال اگر مخاطبی را جستجو می کنید ، این تصاویر به شما نشان می دهد که آن شخص را ضبط کرده اید و هر پیوند پیام متنی که آن شخص برای شما ارسال کرده است. در مورد نمایش های تلویزیونی ، فیلم ها ، هنرمندان و نوازندگان و موارد دیگر اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

گزارش حریم خصوصی

همه چیز درباره آی او اس 15 اپل در پاییز امسال
اپل در مورد نحوه استفاده برنامه ها از تلفن شما اطلاعات بیشتری به شما می دهد. گزارش جدید حریم خصوصی به شما نشان می دهد که طی هفت روز گذشته یک برنامه چقدر به میکروفون ، مکان ، عکس و دوربین شما دسترسی پیدا می کند. و این به شما سرورهایی را نشان می دهد که برنامه با آنها تماس می گیرد ، بنابراین شما می توانید ببینید آیا برنامه ای می تواند داده ها را به بسیاری از شرکت ها یا مکان های دیگر ارسال کند.

محافظت از حریم خصوصی آی کلود و ایمل

همه چیز درباره آی او اس 15 اپل در پاییز امسال
آی کلود پلاس نام جدیدی جذاب برای آی کلود است. برای برخی از ویژگی ها هزینه بیشتری پرداخت نخواهید کرد ، اما این مزایای جدیدی را شامل می شود. این فعالیت آنلاین شما را با استفاده از “رله خصوصی آی کلود” پنهان می کند ، که دیدن سایت ها و سایر مکان هایی که بازدید می کنید برای مردم دشوارتر می شود.
همه چیز درباره آی او اس 15 اپل در پاییز امسال
یک ویژگی “پنهان کردن ایمیل من” که یک آدرس ایمیل تصادفی را در فرم هایی ایجاد می کند که برای ثبت نام به آن احتیاج دارید ، بنابراین گیرنده آدرس واقعی شما را نمی داند (اگرچه هنوز می توانید ایمیل های ارسالی را در آدرس عادی خود دریافت کنید.) و در آخر ، از حداکثر دوربین نامحدود HomeKit Secure Video که ممکن است در اطراف خانه داشته باشید پشتیبانی خواهید کرد. (برنامه ۰.۹۹ دلار در ماه شامل پشتیبانی از یک دوربین است ، اما بسته به برنامه خود می توانید موارد بیشتری را اضافه کنید.)

سیری سریعتر می شود

همه چیز درباره آی او اس 15 اپل در پاییز امسال
سیری در آی او اس ۱۵  برای برخی از کارها سریعتر است. پردازش جدید روی دستگاه به این معنی است که می توانید از سیری بخواهید کارهایی مانند تنظیم زمان سنج و هشدارها ، برنامه های باز ، کنترل موسیقی ، روشن کردن چراغ قوه و موارد دیگر را انجام دهد ، همه اینها بدون نیاز به اتصال به اینترنت است. این بدان معناست که این کارها باید بلافاصله اتفاق بیفتند ، به جای اینکه کمی تأخیر داشته باشید. این ویژگی به آیفون XS (آیفون ۲۰۱۸) یا جدیدتر نیاز دارد.

مخاطبین قدیمی ایجاد کنید تا در هنگام مرگ به حساب شما دسترسی پیدا کنند

یک برنامه جدید “Digital Legacy” به شما امکان می دهد مخاطبینی را تنظیم کنید که هنگام فوت می توانند به حساب شما دسترسی داشته باشند. این امر باعث می شود که بازماندگان شما بتوانند همه چیز را از دستگاه شما جداکنند ، مالکیت تلفن را منتقل کنند یا یک حساب را ببندند. در حال حاضر یک روند دشوار و گیج کننده است. همچنین ، ویژگی جدید “مخاطبین بازیابی حساب” به شما امکان می دهد افراد خاصی را تعیین کنید که در صورت فراموش کردن رمز ورود خود به شما کمک می کنند رمز ورود خود را تغییر داده و از حساب یا دستگاه های خاص خود قفل شوید.

و انتظار تا پاییز

در آی او اس ۱۵ موارد زیادی وجود دارد ، از جمله تغییراتی در ایرپادز که می تواند به شما در شنیدن مکالمات بهتر ، ابزارک های جدید برای برنامه های اپل ، ترجمه در سطح سیستم و موارد دیگر کمک کند. اما اینها برخی از نکات برجسته ای بود که شما را شگفت زده خواهد کرد. بنابراین برای دیدن این ویژگی های جدید باید تا پاییز منتظر ماند.
 
منبع: cnbc
مترجم: مهدی سوری
 
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.