بررسی ها اما ادامه خواهد یافت

لغو ممنوعیت فعالیت تیک تاک و وی چت در آمریکا با دستور بایدن

رئیس جمهور بایدن روز چهارشنبه اقدامات دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین را در مورد هدف قرار دادن برنامه های متعلق به چینی تیک تاک و وی چت لغو کرد.

لغو ممنوعیت فعالیت تیک تاک و وی چت در آمریکا با دستور بایدن
به گزارش پایگاه خبری رسا نشر- ممنوعیت های تیک تاک و وی چت مصوب رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ روز چهارشنبه رسماً لغو شد ، اما بررسی برنامه های متعلق به چین تحت دولت بایدن ادامه خواهد یافت.
برای جایگزینی اقدامات دوران ترامپ ، رئیس جمهور بایدن دستورات جدیدی را امضا کرد که از وزارت بازرگانی خواستار بررسی امنیت ملی برنامه ها با پیوند به دشمنان خارجی از جمله چین شد.
این حرکت بیانگر بازنشانی روابط واشنگتن و تیک تاک، برنامه محبوب اشتراک ویدیو متعلق به ByteDance مستقر در پکن و وی چت ، برنامه پیام رسان معروف است که توسط Tencent مستقر در شنژن اداره می شود. جیمز لوئیس ، رئیس سیاست فناوری در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی و با مقامات کاخ سفید در هر دو دولت در مورد آینده این برنامه ها گفت: “این برنامه ها هنوز از جنگ خارج نشده اند “.
لوئیس گفت: “من تعجب نمی کنم اگر می بینید که ممنوعیتی دوباره به کار گرفته شده اما منطقی تر است. اگر من جای تیک تاک بودم ، به این فکر می کردم که برای جلوگیری از ممنوعیت دیگر چه کاری انجام می دهم.”
دستورالعمل بایدن اقدامات پاسخگویی را که تیک تاک در حال حاضر انجام نمی دهد ، از جمله “حسابرسی شخص ثالث قابل اعتماد” از برنامه برای احتمال خطر امنیتی ، اجباری می کند.

لوئیس گفت ، به دلیل ارتباط با چین ، مقامات آمریکایی همچنان نگران نحوه برخورد برنامه ها با داده های آمریکایی ها هستند.

طبق دستور جدید بایدن ، وزارت بازرگانی ارزیابی “مبتنی بر شواهد” را از برنامه های دارای اتصالات چینی آغاز می کند که ممکن است خطر امنیتی داشته باشد و بر اساس آن بررسی ها ، در صورت لزوم اقدام کند.
تحت شرایط خدمات تیک تاک، داده های کاربر را می توان با ByteDance به اشتراک گذاشت. با این حال تیک تاک می گوید مقامات دولت چین هرگز از آن درخواست اطلاعات در مورد کاربران آمریکایی را نکرده اند. بنا بر گفته وکلای تیک تاک حتی در صورت درخواست مقامات چین، این شرکت داده هایش را در اختیار دولت چین قرار نخواهد داد.
میزان اطلاعاتی که تیک تاک از کاربران تلفن همراه خود استخراج می کند با آنچه برنامه های دیگر از جمله برنامه های متعلق به فیس بوک و گوگل جمع آوری می کنند ، برابر است.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.