تودیع و معارفه معاون مطبوعاتی جدید ارشاد

  در همین زمینه واکنش پزشکیان به اظهارات نماینده اصفهان در مورد کسر جریمه بی حجابی از… ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ وزارت کشور درباره این شناسنامه ها توضیح قانع کننده بدهد ۲۲ اسفند ۱۴۰۲  مراسم تودیع و معارفه معاون امور مطبوعاتی امروز (پنجم دی‌ ماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر این معاونت […]

 

 مراسم تودیع و معارفه معاون امور مطبوعاتی امروز (پنجم دی‌ ماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر این معاونت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آیین تکریم حسین انتظامی، معاون سابق امور مطبوعاتی و معرفی محمد سلطانی‌فر به عنوان معاون جدید اموز مطبوعاتی سه‌شنبه (۵ دی‌ ماه) با حضور سید عباس صالحی در دفتر این معاونت برگزار شد.
حسین انتظامی در آیین معارفه معاون جدید امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی به نکات زیر اشاره کرد:
ـ همه طرح‌ها و برنامه‌های معاونت مطبوعاتی مبتنی بر راهبردها و سیاست های عمومی دولت بوده است.
ـ رسانه ها نماینده افکار عمومی‌اند و کسانی که به دنبال تهدید رسانه‌ها هستند به خطا می‌روند چراکه امنیت کشور مبتنی بر رسانه‌های آزاد است.
ـ ایجاد آرامش در فضای رسانه‌ای، توسعه فعالیت های رسانه ای به لحاظ کمی، کیفی و موضوعی،  استقرار دولت الکترونیک و شفافیت از راهبردهایی اصلی در فعالیت های  معاونت امو مطبوعاتی بوده است.
ـ حضور دکتر سلطانی‌فر نوید بخش تحولات بسیاری در حوزه رسانه ها است.
حسین انتظامی که از سال ۹۲ به مدت چهار سال عهده‌دار معاونت مطبوعاتی بود، در روز ۲۷ آذر ماه با انتشار توئیتی، محمد سلطانی‌فر را به عنوان جایگزین خود معرفی کرده بود؛ «قرار است به‌زودی دکتر محمد سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد بشوند. سوابق موثر علمی و حرفه‌ای ایشان نویدبخش توسعه و ارتقاء کیفی رسانه‌هاست.»
ظهر امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، محمد سلطانی فر را به عنوان معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه منصوب کرد. در حکم سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به محمد سلطانی‌فر آمده است:
«نظر به سوابق و تجربیات ارزنده جنابعالی در حوزه مطبوعات و رسانه‌های عمومی به موجب این حکم به سمت «معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی» منصوب می‌شوید.
امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود و نیروهای کارآمد در گسترش فعالیت‌های موثر خبری و تحلیلی، حمایت مادی و معنوی از مطبوعات و اصحاب رسانه و تشکل‌های صنفی، تامین آزادی های مطبوعاتی در چارچوب قانون و شکوفایی رسانه ای موفق و موید باشید.»
همچنین در حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به حسین انتظامی آمده است:
«نظر به سوابق علمی و فرهنگی و تجربیات اجرایی جنابعالی به موجب این حکم به سمت «دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»، منصوب می‌شوید.
امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و همکاری مستمر معاونان، روسای سازمان های تابعه، مدیران کل ستادی و استانی وزارت متبوع در تدوین راهکارهای علمی برا ی رشد و اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی و پیگیری امور محوله موفق و موید باشید.»
به گزارش ایسنا، حسین انتظامی علاوه بر معاونت مطبوعاتی در دولت یازدهم و دوازدهم، دبیری کمیسیون قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، موسس جام‌جم و مدیرعاملی موسسه همشهری را در کارنامه خود دارد. این فعال مطبوعاتی شش دوره منتخب مدیران مسئول در  هیات نظارت بر مطبوعات بوده و هم اکنون نیز عضو این هیات است.
محمد سلطانی‌فر نیز پیشتر مدیریت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها را بر عهده داشت که در پنج اردیبهشت ماه سال ۹۵ این سمت را به گیتا علی‌آبادی واگذار کرد.
در کارنامه حرفه‌ای این استاد ارتباطات، مدیر مسوولی روزنامه انگلیسی زبان TEHRAN TIMES – (از سال ۱۳۶۳ تا سال ۱۳۷۳)، مدیریت گروه مطالعات رسانه‌ای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت‌نظام (۱۳۸۵) نیز دیده می‌شود.

نظرات بسته شده است.