زمان واریز یارانه نقدی و معیشتی اردیبهشت ۱۴۰۰/ مبلغ یارانه نقدی بیشتر شد؟

 

زمان واریز یارانه نفدی و معیشتی اردیبهشت ۱۴۰۰ طبق اطلاعیه ستاد هدفمندی یارانه‌ها اعلام شد. جزئیات واریز یارانه‌های این ماه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

یارانه نقدی و معیشتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در تاریخ های بیستم و دهم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

مبلغ یارانه نقدی ویژه اردیبهشت ماه بدون تغییر وتنها با کسر مبلغ وام های یک میلیونی کرونا خواهد بود.زمان واریز یارانه نقدی و معیشتی اردیبهشت ۱۴۰۰/ مبلغ یارانه نقدی بیشتر شد؟|خبر فوری

ظاهرا مبلغ یارانه معیشتی نیز بیشتر نشده و بر حسب جدول های قبلی بر حسب تعداد خانوار خواهد بود. جزئیات بیشتر از زمان واریز بارانه نقدی و معیشتی ۱۴۰۰ را در راهبرد معاصر مورد بررسی قرار دادیم.

مبلغ و زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۰ طبق روال ماه های گذشته می باشد. یارانه معیشتی دهم هر ماه برای سرپرستان خانوار واریز می شود. مبلغ این یارانه همانند ماه های گذشته میباشد و افزایش نداشته است.

چرا یارانه نقدی کمتر این ماه واریز شد؟

یارانه نقدی بیستم هر ماه برای دهک های کم در آمد واریز می شود. در سال ۹۹ دولت دو وام یک میلیونی پرداخت کرد که یارانه ضمانت آن بود و قسط وام یارانه بگیران از یارانه کسر میگردد. گفتنی است احتمال واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در اردیبهشت ماه قوت گرفت.

زمان واریز سود سهام عدالت مرحله دوم

مسئولا قبل‌تر اعلام کردند که مرحله دوم سود سهام عدالت قبل از آغاز ماه مبارک رمضان واریر می شود اما بعد زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت را تمدید کرده و اعلام کردند در ایام ماه رمضان سود سهام عدالت واریز می شود.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی فروردین احتمال می رود که مرحله دوم سود سهام عدالت در اردیبهشت ماه واریز می شود.

چند بسته سبد حمایتی داده شده؟

بامداد ۲۴ آبان ماه با افزایش قیمت بنزین مقرر شد سبد حمایت معیشتی در سه مرحله (۲۷ آبان، ۳۰ آبان و دوم آذرماه) برای ۶۰ میلیون نفر واریز، که این امر انجام شد.

پس از واریز مرحله نخست، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که یارانه حمایت معیشتی از این پس دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار مشمول واریز می‌شود و پس از آن مراحل دوم و سوم به حساب مشمولان و خانوارهایی که درخواست آنها بررسی و تایید شده بود واریز شد.

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، مرحله چهارم که آخرین مرحله یارانه معیشتی خانوار در سال گذشته بود، ١٩ میلیون و ٢٨٣ هزار و ٢۴۵ سرپرست خانوار مشمول سبد حمایت معیشتی دریافت کردند.

شب گذشته یارانه ماه رمضان واریز شد. قرار بود این یارانه مشابه یارانه معیشتی باشد. هم مشمولان آن و هم مبلغ واریز شده. اما اکنون بسیاری از افرادی که یارانه رمضان را گرفته‌اند می‌گویند مبلغ واریزی کم بوده است و مشخص نیست مبنای واریز چه بوده است.

وزیر تعاون روز گذشته گفته بود مبلغ یارانه رمضان معادل یارانه معیشتی است. بر این اساس باید برای خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شد.

یارانه نقدی نیز در هفته سوم اردیبهشت واریز می‌شود و ۷۸ میلیون نفر دریافت کننده دارد.

همچنین مبلغ این یارانه همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفری است که طی سال‌های اخیر واریز شده است.

از این یارانه نیز یازدهمین قسط مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا از بیش از ۲۱ میلیون خانواری که این یارانه را دریافت کرده‌اند برداشت می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.