چرا 《یدو》 بهترین فیلم جشنواره فجر پیش از اکران سر از تلویزیون درآورد؟

 

تهیه‌کننده «یدو» که اثرش بی‌دیدن رنگِ پرده سینما، در قاب تلویزیون دیده خواهد شد می‌گوید می‌توانستیم اکران نوروزی داشته باشد ولی چون خواستیم فضا را برای بخش خصوصی باز بگذاریم با تلویزیون به توافق رسیدیم.

«یدو» به عنوان تازه‌ترین فیلم سینمایی کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان روز جمعه ۶ فروردین ساعت ۱۱:۱۵ از شبکه اول سیما و روز جمعه ۱۳ فروردین ساعت ۱۵ از شبکه سوم سیما اکران می‌شود.

محمدرضا مصباح، تهیه‌کننده این فیلم سینمایی درباره پخش آن از تلویزیون قبل از اکران عمومی گفت: «به خاطر فراگیری مخاطبان تلویزیون برای ما خوشایند است که مردم در سراسر کشور بتوانند این فیلم را تماشا کنند. به هر حال ما هم خواستیم در نوروز ۱۴۰۰ به مردم عیدی بدهیم.»

او افزود: «تلاش می‌کنیم شرایط اکران سینمایی این فیلم نیز فراهم شود. پخش فیلم از تلویزیون سهم و بضاعت ما بود تا حالِ مردم را خوب کنیم، بنابراین بهترین فیلم جشنواره را در اختیار تلویزیون گذاشتیم. می‌خواهیم که مردم هم سهم خود را ایفا و کمک کنند تا از قاچاق فیلم جلوگیری شود.»چرا 《یدو》 بهترین فیلم جشنواره فجر پیش از اکران سر از تلویزیون درآورد؟|خبر فوری

تهیه‌کننده این اثر سینمایی ادامه داد: «امیدوارم مبلغ مورد توافق ما با تلویزیون بخشی از هزینه‌های فیلم را برای‌مان پوشش بدهد.»

مصباح یادآور شد: «فیلم «یدو» می‌توانست اکران نوروزی داشته باشد ولی ما خواستیم فضا را برای بخش خصوصی باز بگذاریم و به همین دلیل با تلویزیون به توافق رسیدیم.»

«یدو» در بخش سودای سیمرغ سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین صدابردار، بهترین صداگذاری، بهترین فیلمبرداری و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

این فیلم در راستای مشارکت راهبردی کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی تولید شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.