احتمالا واکسن اسپوتنیک وی در کشور تولید کنیم

 

رئیس جمهور ایالت بایرن آلمان به رغم مقاومت اولیه کشورهای اروپایی با واکسن روسی کرونا در مصاحبه با روزنامه آلمانی گفت: این ایالت ممکن است واکسن اسپوتنیک وی را تولید کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام آلمانی در مصاحبه با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ( FAZ) ضمن بیان این مطلب گفت «ما باید به طور کلی آزادانه تر فکر کنیم. این بدان معناست که به زودی به واکسن اسپوتنیک وی در صورت مطابقت آن با شروط لازم مجوز دهیم.

وزارت بهداشت ایالت بایرن آلمان نیز روز جمعه گفت که شرکت داروسازی آر فارم روسیه که واکسن اسپوتنیک وی را تولید می کند ۳۰ میلیون یورو برای توسعه تاسیسات تولید این واکسن در شهر ایلرتیسن ایالت بایرن اختصاص داده است.احتمالا واکسن اسپوتنیک وی در کشور تولید کنیم|خبر فوری

واکسن اسپوتنیک وی در ۵۳ کشور، شامل بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر مجوز استفاده گرفته است.

فوریه گذشته مجله معتبر پزشکی لانست گزارش داد این واکسن ۹۱.۶ درصد در برابر کرونا موثر است.

موسسه تحقیقاتی اپیدمولوژی و میکروبایولوژی گامالیا واکسن اسپوتنیک وی را تولید کرده و این اولین واکسن جهانی روسیه است که رسما برای مقابله با کووید-۱۹ تایید شده است.

پیشتر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که جایگاهش به دلیل نحوه مدیریت ویروس کرونا واکنش هایی را برانگیخته است در مورد واکسن اسپوتنیک وی گفته بود، من فکر می کنم که بعد از ثبت این واکسن باید در اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار بگیرد.

آنگلا مرکل در جمع خبرنگاران گفت هنوز مشخص نیست که اتحادیه اروپا این واکسن روسی را خریداری خواهد کرد یا نه ،‌ اما اگر کمیسیون اروپا تصمیم به این کار نگیرد، آلمان ممکن است واکسن روسی را به تنهایی سفارش دهد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.