بازداشت ۲۰۰ مخالف دولت روسیه به جرم نقض قوانین کرونا

 

ماموران پلیس مسکو ۲۰۰ نفر از اعضای سازمان سیاسی «روسیه دیگر» را در یک نشست حزبی به جرم نقض اصول پیشگیری از انتشار بیماری کرونا بازداشت کردند.
اداره وزارت کشور روسیه شعبه مسکو روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که حدود ۲۰۰ نفر در هتلی در ناحیه ایزمایلوا (در شرق مسکو) گرد آمده و می خواستند نشست حزبی برگزار کنند.
در بیانیه گفته شده است که این افراد اصول پیشگیری از بیماری کرونا را نقض کرده بودند و بسیاری از آنها فاقد وسایل پیشگیری طبی (ماسک طبی و دستکش یک بار مصرف) بودند.بازداشت ۲۰۰ مخالف دولت روسیه به جرم نقض قوانین کرونا|خبر فوری
در ادامه بیانیه بدون اشاره به نام حزب خاطرنشان شده است: بسیاری از افرادی که در این نشست حضور داشتند اعضای سازمانی بودند که نام آن در فهرست سازمان های نامطلوب در روسیه ثبت شده است.
افراد در این نشست به مراکز پلیس منتقل شده و تحقیقات در مورد آنها جریان دارد.
براساس گزارش برخی رسانه های روسی ازجمله شبکه تلویزیونی رن. ت. و و رادیو اکومسکو، در نشست امروز مخالفان دولت روسیه شرکت داشتند که با نام نشست اتحاد دمکرات ها برگزار شد و سازمان «روسیه دیگر» (به رهبری الکسی ناوالنی فعال سیاسی دستگیر شده مخالف دولت) آن را برگزار کرد.
ایلیا یاشین رئیس شورای محلی ناحیه کراسنوسلسک مسکو (از مخالفان دولت روسیه) و یوگنی رویزمان نماینده شورای شهر سن پترزبورگ و شهردار سابق شهر یکاترینبورگ ازجمله بازداشت شدگان در نشست امروز است.
یاشین در فیس بوک خود نوشت که ماموران پلیس ۴۰ دقیقه پس از آغاز نشست اتحاد دمکرات ها وارد محل شده و اقدام به دستگیری افراد شرکت کننده در آن کردند.
در فیلمی که شبکه روسیه۲۴ از این نشست پخش کرد صحنه هایی از دستگیری افراد شرکت کننده در نشست نشان داده شد و یک سرهنگ پلیس با غیرقانونی خواندن این نشست خاطرنشان کرد که خبرنگارانی که دارای مدرک شناسایی هستند می توانند محل را ترک کنند و بقیه برای رسیدگی قانونی به مرکز پلیس منتقل می شوند.
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.