پاسخ دبیر فدراسیون هندبال به حضور غیرقانونی تماشاگران در مسابقات ساحلی زنان

 

دبیر فدراسیون هندبال می گوید: نفراتی که از آنها به عنوان تماشاگر غیر قانونی نام برده می شود، تماشاچی نیستند بلکه عوامل اجرایی هستند که با هماهنگی فدراسیون در آن بخش می نشینند!

با توجه به اعلام ستاد مقابله با کرونا در ورزش، حضور تماشاچیان در طول تمرینات و مسابقات ورزشی ممنوع است. با این حال مسابقات هندبال ساحلی زنان در بندرعباس با حضور تماشاچیان هر چند به صورت محدود برگزار شده است.پاسخ دبیر فدراسیون هندبال به حضور غیرقانونی تماشاگران در مسابقات ساحلی زنان

از طرفی با وجودی که در رشته والیبال پروتکل های بهداشتی مجزایی برای بخش سالنی و ساحلی از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش ابلاغ شده، در رشته هندبال این پروتکل ها لزوما برای بخش سالنی تصویب و ابلاغ شده است و در رابطه با بخش ساحلی، پروتکل سلامتی از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش ابلاغ و منتشر نشده است!

با وجود این ابلاغیه ها و قوانین، دبیر فدراسیون هندبال مدعی است که مسابقات با مجوزهای لازم و براساس پروتکل های بهداشتی انجام شده است. حمیدرضا عزتی می گوید آن افراد تماشاچی نیستند بلکه عوامل اجرایی هستند که با هماهنگی فدراسیون در آن بخش می نشینند.

حمیدرضا عزتی دبیر فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که مسابقات هندبال ساحلی زنان بر اساس کدام پروتکل بهداشتی ابلاغ شده برگزار شده است گفت: نباید به این حرف ها گوش دهید. فدراسیون هندبال در رعایت پروتکل های بهداشتی و تدوین پروتکل ها یکی از فدراسیون های نمونه بود که توسط  فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مقابله با کرونا در ورزش مورد تقدیر قرار گرفته است. ما در مسابقات لیگ برتر مردان و زنان، مسابقات قهرمانی کشور جوانان و … تمامی پروتکل ها را رعایت کردیم. این حرف ها را من اکنون از زبان شما می شنوم.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود پروتکل بهداشتی ابلاغ شده به فراسیون هندبال تنها برای بخش سالنی است و پروتکلی برای برگزاری مسابقات ساحلی به این فدراسیون ابلاغ نشده است گفت: هیچ فرقی ندارند. دستورالعمل بهداشتی حتی برای رده های سنی که برگزار شد نیز مورد استفاده قرار گرفت. تمام تیم ها ۴۸ و ۲۴ ساعت قبل از برگزاری مسابقات در استان های خود تست pcr دادند و در محل مسابقات نیز مجددا تست گرفته شد. فدراسیون هندبال با توجه به حجم مسابقات که برگزار شد یکی از معدود فدراسیون هایی بود که ۸۰ درصد مسابقاتش را در شرایط سخت شیوع کرونا برگزار کرد. در سایر فدراسیون ها دقت کنید تنها لیگ را برگزار کرده اند. ما در شش ماه دوم خیلی شلوغ بودیم و حتی اردوهای تیم ملی هندبال دختران جوان و نوجوان را نیز استارت زدیم.

عزتی در پاسخ به این پرسش که بنابراین پروتکل بهداشتی هندبال ساحلی و سالنی یکی است گفت: بله پروتکل ما برای تمامی مسابقات یکی است. یعنی از آن پروتکل برای مسابقات رده های سنی، اردوهای تیم ملی و لیگ استفاده می شود.

دبیر فدراسیون هندبال در پاسخ به این پرسش که چرا اجازه حضور تماشاچیان هر چند محدود، در برخی مسابقات داده شده است؟ گفت: ما تمام ضوابط و قوانین را به رییس هیات استان هرمزگان که به عنوان سرپرست کل مسابقات انتخاب شده است ابلاغ کردیم که مسابقات باید بدون حضور تماشاچی و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شود. حتی ابلاغ شده است که ورود افراد غیر مرتبط در محوطه مسابقات ممنوع است. اگر این موارد وجود داشت سرپرست مسابقات، رییس انجمن ساحلی کشور، نماینده فدراسیون و یا ناظر داوری به فدراسیون گزارش می کردند.  همه اینها کذب محض است، ما خودمان نیز در مسابقات حضور داشتیم.

دبیر فدراسیون در پاسخ به این سوال که پس داستان آن تعداد تماشاچی که در تصاویر دیده می شوند چیست گفت: عوامل برگزاری هستند. در مسابقات لیگ برتر نیز ما در سالن تعدادی افراد که از عوامل برگزاری، اجرایی و داوران مازاد دعوت شده بودند نیز حضور داشتند. نمی توان افراد دعوت شده را بیرون انداخت. آنها دعوت می شوند چون قرار است از نظرات آن ها استفاده کنیم. آن ها نفرات اجرایی فدراسیون هستند.

عزتی در خصوص حضور بیش از ۳۰ نفر به عنوان تماشاچی گفت: آنها عوامل اجرایی هستند که با هماهنگی فدراسیون در آن بخش می نشینند. من و رئیس فدراسیون نیز از همان جایگاه بازی ها را نظاره کردیم. هیچ مشکلی نبوده است که اگر بود گزارش آن را اداره کل ورزش و جوانان استان یا نماینده فدراسیون ارسال می کردند. هیچ مشکلی نبوده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.