صادق آبادی در این باره که آیا بعد گذر از شرایط کرونا و یا در تابستان و یا عید سهمیه بنزین بیشتری به مالکان خودرو تعلق میگیرد، گفت: شرکت ملی پالایش و پخش صرفا مجری است و سهمیه قبل نیز مصوبه هیات وزیران بود که مشخص می کرد هر خودرو چه میزان سهمیه دارد. ما هیچ نقشی در میزان سهمیه، افزایش و کاهش نداریم و هرچه ابلاغ کنند اجرا خواهیم کرد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پس از رفع قرنطینه و افزایش مصرف بنزین ایران وارد کننده بنزین خواهد شد، گفت: مصرف بنزین در سال ۱۴۰۰ بعد از برداشته شدن قرنطینه افزایش پیدا خواهد کرد و در ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این امکان وجود ندارد که وارد کننده بنزین شویم. اما مصرف بنزین به شدت تابع بحث قرنطینه است و باید دید بعد از قرنینه مصرف چقدر افزایش پیدا خواهد کرد و از اکنون نمی توان گفت که تا چه میزان مصرف بنزین افزایش پیدا می کند.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در خصوص برنامه توسعه سی ان جی در کشور گفت: سی ان جی در سبد سوخت کشور به دلیل اینکه ارزان ترین سوخت است می بایست سهم بیشتری داشته باشد و امکان افزایش سهم سی ان جی تا ۴۰ میلیون لیتر در روز معادل سوخت وجود دارد.
صادق آبادی در خصوص وضعیت پالایشگاه سازی و پتروپالایشگاه سازی با توجه به انتقادهایی که در این راستا می شود، گفت: بالاترین ظرفیت پالایشی کشور را در سال ۱۳۹۸ داشته ایم زمانی که ظرفیت پالایشی یک کشور دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه است یک عدد است و ممکن است برخی بگویند باید این عدد به هشت میلیون بشکه می رسید اما ما بالاترین ظرفیت پالایشی کشور را در سال ۱۳۹۸ داشته ایم.
وی درباره صادرات فراورده نفتی به افغانستان پس از حادثه آتش سوزی اظهار کرد: مرز بعد از آتش سوزی بسته شده اما ان شالله راه خواهد افتاد.