شگرد جدید مشاوران مسکن برای گرم کردن بازار شب عید

مشاوران املاک، به خریدارانی که به قصد سرمایه گذاری وارد بازار می شوند وعده می دهند در صورت خرید ، ملک را یک تا دو ماه بعد با سود بالای ۷۰ میلیون به فروش می رسانند.

شگرد جدید مشاوران مسکن برای گرم کردن بازار شب عید|خبر فوری

برخی از مشاوران املاک از شگرد تازه ای برای گرم کردن بازار آرام مسکن در ماه های پایانی سال استفاده می کنند، این گروه از مشاوران با شناسایی خریدارانی که به قصد سرمایه گذاری وارد بازار می شوند، آنها را تشویق به خرید کرده و قول فروش در مدت زمان اندک با سود بالای ۷۰ میلیون را به آنها می دهند.

پس از دو ماه ریزش معاملات مسکن، آمارهای ارائه شده از میزان خرید و فروش ملک در دی ماه امسال نشان می دهد، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۳۵۰۰ واحد رسیده که نسبت به ماه قبل ۳۷.۶ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل۶۷.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۷ میلیون و ۳۹ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد .

کاهش چشمگیر معاملات مسکن از آبان ماه آغاز شد و در این ماه بر اساس آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی میزان خرید و فروش ملک افت ۴۸.۴ درصدی داشت.

این روند در آذرماه نیز ادامه پیدا کرد و اگر در آبان ماه تنها ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خرید و فروش شده بود در آخرین ماه پاییز تنها ۲ هزار و۵۵۵ معامله مسکن ثبت شد اما این روند در دی ماه ادامه پیدا نکرد و بازار زمستانی مسکن کمی گرم شد.

تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۳۵۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل۳۷.۶ درصد افزایش داشت.

هرچند آمارها نشان از رشد خرید و فروش مسکن می دهد اما هنوز میزان معاملات مسکن به آبان ماه نرسیده است ماهی که اولین ریزش قابل توجه معاملات مسکن در آن ماه به ثبت رسید.

کاهش چشمگیر معاملات مسکن از آبان ماه آغاز شد در این ماه بر اساس آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی میزان خرید و فروش ملک افت ۴۸.۴ درصدی داشت.

روش جدید مشاوران املاک برای گرم کردن بازار
به تازگی برخی از مشاوران املاک، روش تازه ای برای گرم کردن بازار شب عید پیدا کرده اند آنها خریدارانی که به قصد سرمایه گذاری وارد بازار می شوند را شناسایی و به آنها وعده می دهند در صورت خرید، ملک را یک تا دو ماه بعد با سود بالای ۷۰ میلیون به فروش می رسانند.

به گفته یکی از مشاوران املاک در شرق پایتخت ،شاید این نوع وعده ها توسط برخی از مشاوران املاک رواج پیدا کرده باشد اما نمی توان گفت فراگیر است. به گفته او این وعده ها بیشتر برای خریداران مردد است که مشاوران املاک با این سخنان آنها را به تصمیم گیری قطعی تشویق می کنند.

او ادامه می دهد: اگر خرید و فروشی اتفاق بی افتد که ۳۰ میلیون درآمد به دست می آورند اگر بتوانند یک ماه دیگر دوباره ملک را به فروش برسانند، ۳۰ میلیون دیگر هم حق کمیسیون می گیرند . اما اگر هم نتوانند مشکلی برای آنها ایجاد نمی شود. چون تعهد قانونی در این زمینه وجود ندارد.

یکی دیگر از موضوعاتی که در بازار مورد توجه خریداران قرار گرفته است ، طلب بخش زیادی از قیمت ملک در ابتدای خرید از سوی فروشندگان است.

به گفته یکی از خریداران، اگر در گذشته نیمی از قیمت توافق شده در ابتدا پرداخت می شد و تا زمان تحویل کلید و انتقال سند به تدریج پول به فروشنده پرداخت می شد. در حال حاضر تا ۸۰ درصد قیمت آپارتمان در همان ابتدا درخواست می شود.

به گفته مشاوران املاک دلیل این درخواست خریداران نوسانات قیمت سایر بازارها است. افرادی که قصد فروش ملک دارند، برای حفظ ارزش پول خود مجبور به تبدیل آن به ملک بهتر ،ماشین ،ارز یا طلا و سکه هستند و اگر در این جابه جایی کمی تاخیر کنند به شدت ارزش پولش کاهش پیدا می کند.

یکی از مشاوران املاک مثال می زند که حدود ۷ ماه پیش یکی از مشتریانش ملکی فروخت و یک خودروی خارجی خرید. برای خرید این خودرو بیشتر ارزش قیمت خانه را در همان ابتدا دریافت کرد. چند ماه بعد خودرویی که یک میلیارد خریده بود ،دو میلیارد ارزش پیدا کرد. در حالی که اگربرای دریافت پول خود چند ماه به خریدار فرصت می داد ، دیگر امکان خرید خودرو و دو برابر شدن سرمایه اش را نداشت، به همین دلیل بیشتر فروشنده ها بخش اصلی پول خود را همان ابتدا دریافت می کنند .

برخی از فعالان حوزه مسکن نیز معتقدند در بازاری که فروشنده دست پایین است، معمولا سعی می کنند در شرایط فروش محکم کاری کنند و این شکل تقاضا را حفظ کنند. پرداخت بخش اصلی ارزش ملک در ابتدای معامله به نوعی ضمانت معامله مسکن هم تلقی می شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.