«جنگ ستارگان» پیشتاز گیشه کریسمس سینما

  در همین زمینه واکنش پزشکیان به اظهارات نماینده اصفهان در مورد کسر جریمه بی حجابی از… ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ وزارت کشور درباره این شناسنامه ها توضیح قانع کننده بدهد ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ جدیدترین قسمت «جنگ ستارگان» با وجود افت ۶۰ درصدی نسبت به هفته اول نمایش، فروش جهانی خود را به بیش از ۷۴۵ […]

 

جدیدترین قسمت «جنگ ستارگان» با وجود افت ۶۰ درصدی نسبت به هفته اول نمایش، فروش جهانی خود را به بیش از ۷۴۵ میلیون دلار رساند.
«جنگ ستارگان: آخرین جدای» هشتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های علمی‌ تخیلی «جنگ ستارگان» با فروش ۶۸ میلیون دلاری در سینماهای آمریکا فروش خود را پس از ۱۰ روز نمایش به ۳۶۵ میلیون دلار رساند و پس از «نگهبانان کهکشان ۲» (۳۹۰ میلیون دلار)، «زن شگفت‌انگیز» (۴۱۲ میلیون دلار) و «دیو ودلبر» (۵۰۴ میلیون دلار)، چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ سینمای آمریکا نام گرفت.
این فیلم در گیشه بین‌الملل نیز تاکنون ۳۸۰ میلیون دلار فروخته، تا فروش جهانی خود را در دومین هفته نمایش به رقمی بالغ بر ۷۴۵ میلیون دلار افزایش دهد.
به گزارش اسکرین، پس از ساخت سه گانه اصلی «جنگ ستارگان» بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۳، «جورج لوکاس» سه‌گانه‌ای پسانگر از این فیلم را بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ شامل فیلم‌های «تهدید شبح» (۱۹۹۹)، «حمله کلون‌ها» (۲۰۰۲) و «انتقام سیت» (۲۰۰۵) ساخت و در ادامه و پس از یک وقفه هفت ساله حق ساخت این مجموعه فیلم را در سال ۲۰۱۲ به قیمت چهار میلیارد دلار به کمپانی دیزنی فروخت.
در سال ۲۰۱۵ هفتمین قسمت از این مجموعه فیلم که اولین محصول کمپانی دیزنی بود تحت عنوان «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» به کارگردانی «جی‌.جی آبرامز» اکران شد و به فروش بیش از دو میلیارد دلار دست یافته است و نام خود را در کنار «آواتار» و «تایتانیک» به عنوان سه فیلم تاریخ سینما ثبت کرده که به فروش بیش از دو میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافته‌اند.
اما رکورد بی‌همتای قسمت «جنگ ستارگان» مربوط به گیشه سینمای آمریکا می‌شود، جایی که این فیلم با فروش ۹۰۰ میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا نام گرفت.
«جنگ ستارگان: آخرین جدای» هشتمین قسمت از مجموعه «جنگ ستارگان» و دومین قسمت از یک سه‌گانه جدید از این مجموعه است که نویسندگی و کارگردانی آن بر عهده «رایان جانسون» است.
فروش جهانی مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» تا به امروز به رقمی بالغ بر هشت میلیارد دلار رسیده است.
منبع: ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.