بهترین گوشی های تاشو ۲۰۲۰

جدیدترین و بدیع‌ترین گوشی‌های کنونی، گوشی‌های تاشو هستند که پای برخی از آن‌ها به بازار ایران هم باز شده است. در این مطلب لیست بهترین گوشی های تاشویی که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده‌اند را با هم می‌بینیم.
 

گوشی تاشو حالا بیشتر از هر زمانی در بین کمپانی‌های تولید کننده موبایل و همچنین کاربران، اهمیت پیدا کرده است. اگرچه تا مدت‌ها، شاهد تجربه‌‌ی یک گوشی تاشو موفق را نداشتیم اما حالا با وجود گوشی‌هایی مانند گلکسی زد فلیپ و…، بیشتر از هر زمانی می‌توانیم به آینده گوشی‌های تاشو امیدوار باشیم. در این مطلب قصد داریم بهترین گوشی های تاشو عرضه شده را معرفی کنیم.
 

بهترین گوشی های تاشو ۲۰۲۰

گلکسی زد فولد ۲ ۵G

این گوشی تاشو سامسونگ در ماه آگوست ۲۰۲۰ معرفی شد. این گوشی عملاً نسخه‌ای جدید از گلکسی فولد سامسونگ است که کمبودهای آن را برطرف کرده است و با طراحی بهتری راهی بازار شده است.
نمایشگر این گوشی در حالت باز شده، ۷.۶ اینچی از نوع Dynamic AMOLED با رزولوشن ۱۷۶۸ در ۲۲۰۸ پیکسل است اما در حالتی که گوشی تا شود، عملاً یک نمایشگر ۶.۲۳ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۸۱۶ در ۲۲۶۰ پیکسل خواهیم داشت که این نمایشگر با گوریلا گلس Victus محافظت می‌شود.
هر دو این نمایشگرها دارای حفره‌هایی هستند که جایگاه دوربین سلفی این گوشی است. عملاً دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی، یکی در نمایشگر بزرگ و دیگری در نمایشگر جلویی دستگاه قرار گرفته است.
در پنل پشتی هم سه دوربین قرار گرفته است که هر سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی هستند اما یکی واید، دیگری اولتراواید و آخرین دوربین هم تله فوتو است.
قلب تپنده‌ی گلکسی زد فولد ۲ ۵G پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس است که با پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۵۰ و ۱۲ گیگابایت رم جفت شده است. این گوشی در دو مدل، یکی با ۲۵۶ و دیگری با ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار شده است.
نهایتاً باید بگوییم که یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی برای گلکسی زد فولد ۲ ۵G در نظر گرفته شده است که از شارژ ۲۵ واتی سیمی، شارژ ۱۱ واتی بی سیم و شارژ معکوس وایرلس ۴.۵ واتی پشتیبانی می‌کند.
در حال حاضر قیمت گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۲ ۵G در بازار ایران بین ۶۷ تا ۷۱ میلیون تومان است.

بهترین گوشی های تاشو 2020
گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۲ ۵G –

گلکسی زد فلیپ ۵G

یکی دیگر از بهترین گوشی‌های تاشو ۲۰۲۰، گوشی گلکسی زد فلیپ ۵G است که در جولای ۲۰۲۰ معرفی شده است. این گوشی تاشو با سایر گوشی‌ها تفاوت دارد. درواقع گلکسی زد فلیپ ۵G به نحوی طراحی شده است که بدون مشکل می‌توانید آن را روی سطح قرار دهید و نمایشگر را در هر زاویه‌ای باز کنید. نکته‌ی دیگر در خصوص این گوشی، وجود یک نمایشگر بسیار کوچک در قسمت بیرونی دستگاه است که برای نمایش تماس‌های ورودی، پیام‌های دریافتی، ساعت و… کاربرد دارد.
گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵G سامسونگ درواقع از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع Dynamic AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۶۳۶ پیکسل دارد و نمایشگر خارجی هم ۱.۱ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن ۱۱۲ در ۳۰۰ پیکسل است.
قلب تپنده‌ی این دستگاه هم پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس است و تنها یک مدل از این گوشی تاشو با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار شده است.
این گوشی دارای یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی و دو دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی واید و اولتراواید است. ضمناً بک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. گلکسی زد فلیپ از شارژ سریع سیمی ۱۵ واتی و شارژ سریع وایرلس ۹ واتی هم پشتیبانی می‌کند.
قیمت گلکسی زد فلیپ سامسونگ در حال حاضر در بازار ایران حدود ۳۰ میلیون تومان است.

بهترین گوشی های تاشو 2020
گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ –

هواوی Mate Xs

گوشی تاشو هواوی Mate Xs در ماه فوریه ۲۰۲۰ معرفی شده است. این گوشی درواقع نسل جدید هواوی میت ایکس است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود اما نسبت به آن به مراتب مقاوم‌تر است.
این گوشی تاشو از یک نمایشگر ۸ اینچی OLED با رزولوشن ۲۲۰۰ در ۲۴۸۰ پیکسلی بهره می‌برد. در حالت بسته اما این گوشی دارای نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۱۴۸ در ۲۴۸۰ پیکسلی است.
پردازنده‌ی به کار رفته در این گوشی، پردازنده‌ی کایرین ۹۹۰ است و با ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هم همراه شده است. این گوشی تاشو دارای چهار دوربین اصلی است که شامل یک لنز ۴۰ مگاپیکسلی واید، یک لنز ۸ مگاپیکسلی تله فوتو، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولتراواید و یک دوربین TOF 3D عمق سنج است. ضمناً از همین دوربین اصلی به عنوان دوربین سلفی هم استفاده می‌شود.
هواوی Mate Xs به یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که از شارژ سریع ۵۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند. قیمت هواوی Mate Xs حدود ۲۵۰۰ یورو در نظر گرفته شده است.
 
 

بهترین گوشی های تاشو 2020
گوشی تاشو هواوی Mate Xs –

موتورولا Razr 5G

دیگر گوشی تاشو معرفی شده در سال ۲۰۲۰ (ماه سپتامبر)، گوشی Motorola Razr 5G است. این گوشی از یک نمایشگر ۶.۲ اینچی از نوع P-OLED با رزولوشن ۸۷۶ در ۲۱۴۲ پیکسلی است و نمایشگر دیگر آن، نمایشگر ۲.۷ اینچی از نوع G-OLED با رزولوشن ۶۰۰ در ۸۰۰ مگاپیکسلی است.
موتورولا در این گوشی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۶۵G با پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۲۰ و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره برده است. همچنین شاهد به کارگیری یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی اصلی و یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی سلفی هم در این گوشی هستیم.
این گوشی تاشو از یک باتری ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۱۵ واتی هم بهره می‌برد. موتورولا قیمت این گوشی را ۱۲۰۰ دلار در نظر گرفته است.

بهترین گوشی های تاشو 2020
گوشی تاشو Motorola Razr 5G –
به نظر شما بهترین گوشی تاشو ۲۰۲۰ کدام است؟ اصلا آیا خرید یک گوشی تاشو از نظر شما انتخاب درستی است یا خیر؟
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.