تاکتیک محمود فکری برای مقابله با پرسپولیس مشخص شد

 

سرمربی استقلال تصمیم خود را گرفته است. اینکه بین فوتبال زیبا و نتیجه گرفتن، دومی را انتخاب کرده و بر همین اساس از عقب زمین شروع کرده است.

گلر اول استقلال، رشید مظاهری است و محمد دانشگر هم زوج مرادمند در مرکز دفاعی. در سمت چپ فکری نادری را ترجیح داده و حتی یکی، دو بازی میلیچ نیمکت‌نشین شد. در سمت راست هم که وریا و احمد موسوی موقعیت خوبی دارند. اگر مسعود ریگی هم مصدوم نباشد، خیال فکری تا حد بسیاری از ساختار دفاعی تیمش راحت است.تاکتیک محمود فکری برای مقابله با پرسپولیس مشخص شد|خبر فوری

با همین طرز تفکر (نتیجه به جای فوتبال زیبا) استقلال مقابل گل‌گهر و پرسپولیس بسته بازی خواهد کرد. درست مثل دربی جام حذفی که استقلالِ مجیدی فوتبال هجومی را به نمایش گذاشت و اجازه داد پرسپولیس هم «بازی» کند. آن بازی را استقلال در ضربات پنالتی برد، ولی باید دید استراتژی فکری برای دربی پیش‌رو چیست؟ قاعدتاً فکری و گل‌محمدی خیلی دوست دارند دربی را ببرند، اما خب، نباختن هم مهم است و طبعاً مساوی خیلی بهتر از شکست است. فکری خوب می‌داند که نتیجه دربی چقدر مهم است و به همین دلیل احتیاط می‌کند. کاری که شاید گل‌محمدی هم انجام بدهد.

نظریه درستی وجود دارد که می‌گوید کارنامه فکری را با نتایج استقلال می‌سنجند نه با بازی زیبا و آخر فصل کسی نمی‌گوید استقلال زشت بازی کرد یا زیبا! البته این حرف در مورد استراماچونی هم صدق نمی‌کرد و همه گفتند تیم او فوتبال زیبایی بازی می‌کرد، اما فراموش نکنیم که استرا نتیجه هم گرفت و روزی که رفت استقلال با یک بازی بیشتر صدرنشین لیگ بود. فکری هم می‌داند که راه کم کردن انتقادات نگه داشتن استقلال در بالای جدول است.

حالا که پرسپولیس هم ۳ مساوی دارد و تراکتور و سپاهان پرنوسان ظاهر شده‌اند، او امیدوار است که در بازی‌های کلیدی آینده و به خصوص بازی با گل‌گهرِ قلعه‌نویی و پرسپولیس «نتیجه» بگیرد و میخ خود را محکم بکوبد، هرچند که طبق برنامه شاید استقلال بعد از بازی با گل‌گهر با آلومینیوم اراک هم بازی کند و سپس به مصاف پرسپولیس برود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.