وقتی همه چیز مشکل دارد جز محمود فکری!

 

باشگاه استقلال و در راس کادر فنی این تیم،‌ محمود فکری، این روزها برای جبران کم و کاستی‌های خود بهانه‌های مختلفی را مطرح می‌کنند.

باشگاه استقلال در این مدت، روزهای پرفراز نشیبی را پشت‌سر گذاشته است و از کادر مدیریت تا کادر فنی این تیم با حواشی مختلف و منحصر به فردی روبرو شده است به طوری که می‌توان از اتفاقات اخیر باشگاه استقلال  و حواشی آن طومارها نوشت.

در حالی که پرسپولیس از فضای فینال لیگ قهرمانان‌ آسیا بیرون می‌آید و خود را برای بازی‌های عقب مانده لیگ برتر آماده می‌کند، آبی‌پوشان پایتخت در  این مدت فضای توام با حاشیه را پشت‌سر گذاشتند. حاشیه‌هایی که معمولا از سوی کادر فنی این تیم آغاز می‌شود.

وقتی همه چیز مشکل دارد جز محمود فکری!|خبر فوری

محمود فکری به عنوان راس کادر فنی تیم فوتبال استقلال و سرمربی آبی‌پوشان پایتخت در این مدت به لحاظ آماری و امتیازگیری عملکرد نسبتا مطلوبی داشته است و با ۱۲ امتیاز، در رده دوم جدول مسابقات لیگ برتر قرار گرفته است.

اما همانطور که مشخص است، انتظاری که هواداران استقلال و پیشکوتان این تیم دارند، بیشتر از این نتایج گرفته شده است. هواداران در این فصل از آبی‌پوشان انتظار قهرمانی دارند و فشارهایی که به استقلال وارد شده است، موجب برخی واکنش‌های نادرست از سوی سرمربی تیم فوتبال استقلال شده است.

فکری تا اینجای کار، بیش از اینکه خودش مسئولیت نتایج آبی‌پوشان را گردن بگیرد، به مسائل و بهانه‌های مختلف دست می‌آویزد و مدعی است که عوامل خارجی باعث شده‌اند تا استقلال به آرامش نرسد. از طرفی می‌گوید بدترین استقلال را تحویل گرفته است، در حالی که نفرات استقلال در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر، بهترین بازیکنان حال حاضر لیگ هستند و هر کدام برای آبی‌پوشان نتایج خوبی را رقم زده‌اند. شاهد مثال این نفرات، بازیکنی مثل رشید مظاهری است که با عملکرد فوق‌العاده خود توانسته استقلال را از باتلاق‌های شکست نجات دهد.

سرمربی آبی‌پوشان پایتخت در جدیدترین ادعاهای خود، اظهار کرد که فضای مجازی یکی از عوامل بروز مشکل در استقلال است و با آن مقابله خواهد کرد. سوالی که باید مطرح کرد، این است که فضای مجازی چطور فقط استقلال را مورد هجوم قرار می‌دهد؟ این روزها که فضای مجازی اعمال رفتار افراد را بازتاب می‌دهد، چگونه فقط ترکشش، تیم فوتبال استقلال را زخمی می‌کند؟

سرمربی استقلال بد نیست به جای طعنه به داور در هر بازی، نگاهی به عمکلرد و تفکرات فنی تیمش بیندازد، تا اینجای کار استقلال محمود فکری، به لحاظ فنی بنا به اظهارات کارشناسان و پیشکسوتان استقلال، فوتبال زیبا و تایید شده‌ای را ارائه نمی‌دهد و تا اینجای کار، مهارت‌های فردی بازیکنان استقلال بوده که در خیلی از اوقات دست محمود فکری را گرفته است و به این جایگاه در جدول رسانده است. این روزها هواداران استقلال طرز بازی حال حاضر استقلال را با دوران آندره‌آ استراماچونی مقایسه می‌کنند و بر این باورند شاید استقلال استراماچونی در اوایل کار نتیجه نمی‌گرفت اما طرز بازی تیم امیدوارانه بود و در  نهایت این طرز تفکر استرا بود که استقلال را به صدر جدول در نیم فصل رساند.

حال این پرسش باید درباره سرمربی آبی‌پوشان پایتخت مطرح شود که کادر فنی این تیم چه تفکرات فنی را مد نظر دارند و با آن می‌خواهند تیم را جلو ببرند؟ وقتی تمام پیشکسوتان استقلال امیدی به طرز بازی استقلال ندارند، چطور این تیم می‌تواند خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مطرح کند؟ با این وجود فکری و همراهانش، باید یک نفس راحتی از عدم حضور تماشاگران در استادیوم بکشند چون اگر فقط فضای مجازی گریبان‌گیر استقلال شده بود، فریادهای نارضایتی هواداران نیز در استادیوم می‌توانست اوضاع را برای سرمربی آبی‌ها بدتر کند.

با این وجود باید دید چه بر سر استقلال و تیم محمود فکری خواهد آمد. آبی‌پوشان این روزها در فضای ملتهبی تنفس می‌کنند و با وجود این حاشیه‌ها باید منتظر ماند و دید فکری می‌تواند در استقلال دوام بیاورد یا قرار است شاهد اتفاقات دیگری باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.