۱۶ سال پیش، علی کریمی مرد سال فوتبال آسیا شد

 

۱۶ سال پیش و در چنین روزی، علی کریمی مرد سال فوتبال آسیا شد.

۱۶ سال پیش در چنین روزی، علی کریمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان مرد سال قاره کهن برگزیده شد. وی در مراسمی در کوالالامپور جایزه‌ خود را از دستان محمد بن همام، رییس وقت کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرد.

کریمی که بالاتر از علا هوبیل و شونسوکه ناکامورا به این مقام دست پیدا کرد، پس از دریافت جایزه‌ خود عنوان کرد: این جایزه نتیجه‌ی تلاش‌های شبانه روزی و طاقت فرسای من بوده است و آن را به هموطنانم تقدیم می کنم.
انتخاب علی کریمی به عنوان مرد سال فوتبال آسیا بازتاب گسترده‌ای در میان خبرگزاری‌های و سایت‌های مختلف خبری داشت. خبرگزاری کیودو ژاپن با اشاره به انتخاب علی کریمی و تیم ملی ژاپن به عنوان بهترین بازیکن و بهترین تیم ملی فوتبال سال ۲۰۰۴ آسیا نوشت: ناکامورا که در مسابقات جام ملت‌های آسیا در میان بهترین‌های آسیا قرار گرفته بود افتخار کسب عنوان بهترین بازیکن آسیا را از دست داد و علی کریمی یکی از دو گلزن برتر جام ملت‌های آسیا این عنوان را کسب کرد.

۱۶ سال پیش، علی کریمی مرد سال فوتبال آسیا شد|خبر فوری

خبرگزاری فرانسه که به علی کریمی لقب «ستاره» داد هم در گزارشی به انتخاب علی کریمی به عنوان برترین بازیکن سال آسیا اشاره کرد.

فاکس اسپورت نیز با اعلام خبر انتخاب کریمی به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۰۴ آسیا نوشت: در دومین سال پیاپی بازیکنی از ایران به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد. کریمی که عضو باشگاه الاهلی امارات است با بازی‌های درخشان چشمان چندین تیم اروپایی از جمله پروجا و اتلتیکو مادرید را به خود خیره کرد.

روزنامه‌ میدل ایست هم در گزارشی به کسب این عنوان توسط علی کریمی اشاره کرد و نوشت:

پسر طلایی فوتبال ایران توانست چهارمین بازیکن ایرانی که موفق به کسب این عنوان شده لقب گیرد. کریمی که در جام ملت‌های آسیای چین توانست با بازی‌های خوب خود با پنج گل در صدر گلزن‌های این جام جای گیرد با به ثمر رساندن بیست و هفت گل در رقابت‌های امارات توانست بالاتر از ناکامورا و هوبیل جایزه ویژه‌ کنفدراسیون فوتبال آسیا را از دیگر حریفان خود برباید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.