در مدار باش، برقرار باش

 

علی فروغی مدیر شبکه سه، در نورد کنار گذاشتن عادل فردوسی پور از تلویزیون گفت: نه محبوبیت ایشان و نه تخصص ایشان برایمان پنهان بود، اما کار داشت از مدارش خارج می شد. این موضوع سوژه طنز فرزین پورمحبی در خبرگزاری ایسنا شد.
چگونه در «مدار» دور دور کنیم؟!
– فعلا دور دور ماست و هر که در مدار نیست جمع کند و برود!
– حواس‌تان باشد که ما خیلی بیشتر از پلیس فتا حواس‌مان به همه چیز هست؛ آن‌ها فقط قول و قرارها را کنترل می‌کنند ما کل قرار و «مدارها» را!
– با توجه به این شعار رسانه ملی: «هر که شاخ است، شاخ می‌شود» لذا جای هیچ شاخ شمشادی در مدار نیست و اصولا شاخ و شانه‌کشی مصداق بارز خروج از مدار است!
– با توجه به شعار دیگر رسانه ملی: «هر کی بارشه، ککی در تنبانشه» همه بارداران و باربران، مصداق عینی خروج از مدارند!
– توضیح غیرضروری: این سازمان برای ایجاد تسهیلات و زمینه‌های«در مدار بودن» باراندازهایی را در جای جای سازمان برای شکستن شاخ تعبیه کرده اسدر مدار باش، برقرار باش|خبر فوریت!
تبصره: برای موردداران موارد بالا، هیچ تبصره‌ای وجود ندارد!
– تمکین فقط مختص کانون زندگی زناشویی نیست؛ در مدار ما هم این داستان به شدت جاری است، چون ما هم نفقه و صدقه می‌دهیم!
– افرادی که بتوانند خیلی تمیز برنامه‌های شبکه‌های خارجی را بومی‌سازی (همان کپی خودمان) کنند، در مدارند! بومی‌سازی مسابقات تلویزیونی شبکه‌های خارجی در اولویت‌اند!
– کسی که بتواند بدون گذاشتن مدرک جرم حق کپی‌رایت را دور بزند، می‌تواند در مدار ما دور دور کند!
– در مدار بودن یا نبودن افراد با مدارات منظم سیارات متفاوت است! در نجوم، مدارات با نظارت پروردگار از روی حساب و کتاب‌اند اما مدار ما غیرقابل پیش‌بینی‌تر از این حرفاست! مثلا مقوله «ممنوع التصویری» بعد از ما، دست خداست!
– تهیه خوراک برای اخبار ۲۰:۳۰ (بویژه بخش روایت‌سازی‌ها) و به طور کلی ساخت هر برنامه‌ای که ثابت کند ما خیلی خوبیم و آمریکا و اروپا بی‌خودند شما را تبدیل به خود خود مدار خواهد کرد و در این صورت خود ما بر مدار دور سرتان خواهیم چرخید!
– از قدیم گفته‌اند: انتقاد از چیزهایی که ما خوش‌مان نمی‌آید همچون بایدن و روحانی و برجام  و… کاملا آزاد است اما در عین حال خطوط قرمز هم زیاد است! پس رنگی نشوید تا در مدار بمانید!
– مهم کیفیت برنامه و جذب مخاطب نیست چون بودجه‌مان از جیب بابای‌مان نیست مهم در مدار ماندن شما و برقراری ماست!
– فعلا ستاره‌هایی مثل علیخانی و مدیری و رشیدپور و رامبد جوان را برای روز مبادا در مدار گذاشتیم (نگه داشتیم) تا پرچم آمارها را بالا نگه‌ دارند! اما مثل برخی از ماهواره‌های‌مان آن‌ها را از مدار خارج خواهیم کرد!
در مدار باشید، برقرار باشید!
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.