اکسیژن درمانی بیماران کرونایی در خانه خطرناک است

 

اکسیژن درمانی بیماران کرونایی در خانه خطرناک است|خبر فوریبه گزارش خبر فوری – بیماران مبتلابه کرونا که بدون علامت هستند یا علائم خفیفی را تجربه می‌کنند معمولا طی دو هفته بهبود می‌یابند و بیشتر آنان نیازی به بستری شدن در بیمارستان و استفاده از دستگاه‌های اکسیژن‌ساز ندارند.

نظارت بر اکسیژن در خانه با دستگاه پالس اکسی‌متر روش خوبی است چون این دستگاه می‌تواند به بیمار در مورد بروز مشکلات تنفسی قریب‌الوقوع هشدار دهد؛ هنگامی‌که میزان اشباع اکسیژن به زیر ۹۴ کاهش یابد، ممکن است نیاز به مراقبت پزشکی باشد. پزشکان ممکن است برای درمان بیماران از اکسیژن درمانی و سایر روش‌های درمانی استفاده کنندکه فقط در بیمارستان‌ها در دسترس است اما به دلیل افزایش روزانه تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ برخی از سیستم‌های پزشکی تحت‌فشار زیادی قرار دارند. حتی اگر در حال حاضر، بیماران بیشتری نسبت به ماه مارس و آوریل تحت درمان قرار می‌گیرند و از خطر مرگ دور می‌شوند، برخی از بیماران ممکن است برای بهبودی هفته‌ها نیازمند دستگاه‌های اکسیژن و دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) باشند.

در حال حاضر سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (FDA) هشدار می‌دهد که بیماران مبتلابه کووید-۱۹ نباید سعی کنند عوارض تنفسی کووید-۱۹ را با استفاده از یک دستگاه پزشکی در خانه درمان کنند، زیرا ممکن است این عمل ضرری بیش از فایده آسیب‌رسان داشته باشد.

این آژانس چند روز پیش با به‌روزرسانی مطالب وب‌سایت خود در مورد تغلیظ کننده‌های اکسیژن و پالس اکسیمترها هشدار داد. از دستگاه‌های ذکرشده در خانه به‌طور گسترده با مشخص شدن آلودگی به کروناویروس استفاده می‌شود.

دستگاه‌های پزشکی تغلیظ کننده اکسیژن که برخی افراد برای مدیریت بیماری در خانه از آن‌ها استفاده می‌کنند، دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند نیتروژن را از هوای اتاق فیلتر کرده و مقدار اکسیژن بیشتری را به بیماران ارائه دهند. بسیاری از افراد از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند و نیاز به اکسیژن درمانی در خانه‌دارند. چنین وسایلی می‌توانند به آن‌ها کمک کنند تا بهتر تنفس کنند و به بخشی از زندگی روزمره آنان تبدیل‌شده است.

با این ‌وجود، افرادی که در خانه به غلظت اکسیژن نیاز دارند از این وسایل با تجویز پزشک معالج استفاده می‌کنند اما اکنون این سازمان هشدار می‌دهد که مردم نباید سعی کنند از دستگاه‌های موجود برای درمان نارسایی تنفسی ناشی از کروناویروس کووید-۱۹ در خانه استفاده کنند مگر اینکه توسط ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی تجویز شده باشد.

استفاده از اکسیژن بدون مشورت با پزشک ممکن است بیشتر از فواید آن برای بیمار مضر باشد. ممکن است درنهایت اکسیژن زیاد یا کم‌مصرف شود و تصمیم‌گیری برای استفاده از چنین دستگاه‌هایی بدون نسخه پزشک منجر به مشکلات جدی سلامتی مانند مسمومیت اکسیژن ناشی از دریافت اکسیژن بیش‌ازحد شود. همچنین می‌تواند منجر به تاخیر در درمان بیماری‌های جدی مانند درمان بیماری کووید-۱۹ شود.

حتی اگر اکسیژن حدود ۲۱ درصد از هوای اطراف ما را تشکیل می‌دهد، تنفس غلظت بالای اکسیژن ممکن است به ریه‌ها آسیب برساند. از طرف دیگر، نداشتن اکسیژن کافی به خون وضعیتی به نام هیپوکسی نیز می‌تواند به قلب، مغز و سایر اندام‌ها آسیب برساند.

این سازمان به افراد توصیه می‌کند برای ارائه مشاوره در مورد اکسیژن درمانی با ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی مشورت کنند، همچنین تاکید کرده خطر در استفاده از این دستگاه‌ها نیست بلکه طریقه استفاده از دستگاه نیز مهم است.

اکسیژن درمانی بیماران کرونایی در خانه خطرناک است|خبر فوری

موارد مهم در زمان استفاده از دستگاه‌های تغلیظ کننده اکسیژن

از تغلیظ ‌کننده یا هر نوع محصول اکسیژن، نزدیک شعله باز یا هنگام استعمال دخانیات استفاده نکنید.

تغلیظ کننده را در یک فضای باز قرار دهید تا احتمال خراب شدن بیش‌ازحد دستگاه کاهش یابد.

هیچ منافذی را در کنترل‌کننده اکسیژن مسدود نکنید زیرا این امر ممکن است بر کارایی دستگاه تاثیر بگذارد.

به‌طور منظم دستگاه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید اکسیژن کافی دریافت می‌کنید.

FDA متذکر شده است دستگاه‌های تغلیظ کننده اکسیژن که به‌صورت آنلاین یا بدون نسخه فروخته و استفاده می‌شوند، تایید یا نفی نمی‌کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.