حضور کادر اجرایی در مدارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

 

حضور کادر اجرایی در مدارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی|خبر فوریمدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش گفت: حضور کادر اجرایی مدارس حتما باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در نظر گرفته شده باشد.

محمد محسن بیگی درباره وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس بیان کرد: در اکثر استان‌ها مدارس با مصوبات ستاد کرونا تعطیل شدند و آموزش‌ها مجازی هستند.

او ادامه داد: کلاس ها بیشتر در مناطق روستایی و عشایری برقرار است که در کنار برگزاری کلاس‌ها بسته های آموزشی هم در نظر گرفته شده اند.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کادر اجرایی مدارس اعم از مدیر، معاون آموزشی و اجرایی مدارس که تعدادی محدود را شامل می‌شوند، موظف به حضور هستند، گفت: به معلمان هم تفویض اختیار شده است تا در شرایطی که امکان دسترسی به اینترنت دارند، نیاز به حضور نداشته باشند.

محسن‌بیگی ادامه داد: طبق ارزیابی‌های انجام شده حضور معلمان و کادر اجرایی در مدارس پراکنده است و شیوه نامه ها رعایت می‌شوند.

او افزود: وظیفه تامین موارد بهداشتی حفاظتی در مدارس غیردولتی بر عهده مدرسه است و هفته گذشته هم دستورالعملی ارسال کردیم که این موضوع باید مطابق شیوه نامه های مشابه مدارس دولتی باشد.

کمبود سرویس بهداشتی استاندارد به طور کامل رفع نشده است
مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش درباره تامین سرویس بهداشتی استاندارد برای مدارس که مقرر شده بود در تابستان این موضوع به ثمر برسد، گفت: به طور کلی در سراسر کشور ٣٠ درصد مدارس نیازمند اصلاحات اساسی و تخریب یا مقاوم سازی هستند که کاری زمان بر است البته اعتقاد داریم تامین سرویس بهداشتی استاندارد کار بسیار سنگینی نیست.

محسن بیگی تصریح کرد: تعهداتی هم که سازمان نوسازی مدارس درباره تامین سرویس بهداشتی استاندارد داشته بخشی انجام شده است اما هنوز آمار دقیقی از پیشبرد کار به ما نداده اند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.