شب نوشت هشتم – نفوذ کرونا در خانه ها

کرونا اکنون درون خانه هاست و زنجیره انتقال در دورن همین ارتباطات و مراسمات است.

پایگاه خبری رسانشر- ذیل پست یکی از صفحات اینستاگرامی که درباره کرونا هشدار داده بود، عروس خانومی مطلب جالبی را نوشته بود. ” به اصرار خانواده و دوستان با توجه به تاخیر چندباره در برگزاری مراسم عروسی مان، در نهایت به اجبار در یکی از باغ های خارج شهر مراسم عروسی را برگزار کردیم. چند روز بعد از مراسم با خبر شدیم که نزدیک به ۲۰ نفر از میهمانان کرونایی شدند. و پس از آن همسرم و دایی ۴۲ ساله اش. همسر من و دیگر مبتلایان بعد از مدتی خوب شدند. اما دایی با وجود اینکه بیماری زمینه ای هم نداشت متاسفانه فوت کرد!.
از آن روز زندگی بر من تباه شده و روزگارم را سیاه کرده اند. مادر شوهرم مرا نفرین می کند. زن دایی همسرم مدام به من توهین می کند که باعث یتیم شدن فرزندانم شده ای. و خواهر شوهرم هم اصرار دارد تا طلاقم بدهند! شوهرم اوایل از من دفاع می کرد. اما اوهم اکنون من را مقصر این اتفاق می داند و ….”
شب نوشت هشتم - نفوذ کرونا در خانه ها

پنهان کاری کرونا جنایت است!
در همین زمینه

در نمونه ی دیگری مرد خانه کرونا می گیرد. به اصرار همسرش بیماری را از همه مخفی می کنند. بیماری مرد بسیار خفیف بوده و چند روز بعد هم گمان می کنند که کاملاً خوب شده است. سرخود قرنطینه را متوقف می کنند. همسر مرد از وی کرونا می گیرد. بدون آنکه بداند کرونا را به خانه مادر خود می برد. و از طرف دیگر مادرشوهرش را نیز به شام دعوت میکند. به فاصله پنج روز بعد، همسر مرد کرونایی، مادرِ مرد و مادرِ همسرش با علائم شدید راهی بیمارستان می شوند و در نهایت هر سه به دلیل درگیری شدید ریه فوت می شوند!
همانطور که مدام در خبرها می خوانید ابتلا به کرونا از فرد به فرد غریبه به ابتلای خانوادگی تغییر جهت داده است. و یک فرد آلوده براحتی چند تن یا همه افراد خانواده اش را مبتلا می کند. برخی گمان می کنند که خانه هایشان امن و عاری از ویروس است. در بیرون از خانه شدیدترین تمهیدات را برای محافظت به کار می برند، اما به خانه که می رسند کرونا را از یاد می برند. نکته دیگر اینکه اصرار بر برگزاری مراسمات و حضور در آنها هم خود عاملی برای افزایش ابتلا به کرونا بوده است.
به جرأت می توانم بگویم کمتر کسی است که طی این چندماه اخیر از خیابان و اماکن عمومی کرونا گرفته باشد. کرونا اکنون درون خانه هاست و زنجیره انتقال در دورن همین ارتباطات و مراسمات است. ضمن آنکه خود کرونا، تاوان پنهان کاران را به سختی پرداخت می کند. و گرفتن جان عزیزان به واسطه این پنهان کاری و انتقال کرونا به اطرافیان بزرگترین تنبیه برای آنان است.

من هم می دانم مشکلات و گرفتاری زیاد است. اما انتقام مصائب روزگار را از همطونانتان که نباید بگیرید و آنها را هم به کام مرگ بکشانید. اگر کرونا دارید، همین الان به قرنطینه بروید و از رفتن به مکان های عمومی و دیدار دوستان و اقوام اجتناب کنید.

سلامت باشید
شبنم حاجی اسفندیاری
۷ آبان ۱۳۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.