رونمایی از آخرین فیلم جمشید مشایخی در سینماها/ عکس

 

رونمایی از آخرین فیلم جمشید مشایخی در سینماها/ عکس|خبر فوری

فیلم “اینجا هم باران می‌بارد” با بازی جمشید مشایخی قرار است از ۳۰ مهر در سینماها روی پرده برود. این هنرمند ۲۵ روز بعد از فیلمبرداری این فیلم فوت کرد.

فیلم سینمایی “اینجا هم باران می‌بارد” قرار است از ۳۰ مهر روانه اکران سینماها شود. نادر طریقت؛ دومین فیلم سینمایی خود را با فاصله ۱۰ سال از فیلم اولش و در سکوت خبری ساخته است. گرچه در این سال‌ها چندین فیلم بلند داستانی و مستند را تهیه و کارگردانی کرده است.

مریم بخشی، احمد نجفی، اتابک نادری، زهرا داوودنژاد، رسول نجفیان و جمشید مشایخی بازیگرانی هستند که در “اینجا هم باران می‌بارد” به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم آخرین حضور جمشید مشایخی در سینمای ایران است.

 

کارگردان فیلم “اینجا هم باران می‌بارد” که قرار است از ۳۰ مهر در سینماها روی پرده برود به ما گفت: قصه این فیلم به یک موضوع اجتماعی اشاره دارد و بر بستر خانواده و اهمیت جایگاه زن در خانواده تأکید می‌کند. نگاه من در این فیلم به دو قشر خاص در جامعه است. یکی ایثارگران و دیگری جوانمردان عرصه هنر و این دو موضوع محور اصلی ساخت فیلم “اینجا هم باران می‌بارد” است.

 

وی با اشاره به اینکه فیلمنامه این فیلم را دخترش “هستی طریقت” نوشته است، گفت: در “اینجا هم باران می‌بارد” به آدم‌های مختلفی که در جامعه زندگی می‌کنند، پرداختیم و در کنار توجه به حضور ایثارگران و نقش آنها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سعی کردیم نقطه تمرکز فیلم را بر نقش زن در حفظ بنیاد خانواده قرار دهیم. متأسفانه سینمای ایران نگاه درستی به زن ندارد و همواره در خلق شخصیت‌های زنانه به ترویج باورهای غلط روی می‌آورد.

من اعتقاد ندارم وقتی یک خانواده‌ای دچار مشکل مالی می‌شود زن‌ها به سمت رفتارهای غلط در جامعه برای امرار معاش روی می‌آورند. این نگاه غلطی است که در فیلم‌های ایرانی رواج پیدا کرده است. همواره در فیلم‌هایم سعی کردم نگاهم به زن ایرانی همراه با احترام و حفظ جایگاه ارزشمند آن باشد. در این فیلم هم قهرمان اصلی قصه یک زن است که در شرایط سخت زندگی ایستادگی می‌کند و زندگی‌‌اش را نجات می‌دهد.
رونمایی از آخرین فیلم جمشید مشایخی در سینماها/ عکس|خبر فوری

 

طریقت درباره حضور زنده‌یاد جمشید مشایخی در این فیلم گفت: “اینجا هم باران می‌بارد” آخرین حضور آقای مشایخی در سینما است و حدود ۲۵ روز بعد از فیلمبرداری این فیلم فوت کردند. من در ساخت این فیلم با دو جوانمرد واقعی روبرو شدم. یکی از این جوانمردان واقعی در سینمای ایران زنده‌یاد مشایخی بود که با آن همه بیماری وقتی شنیدند که می‌خواهم فیلمی بسازم گفت من هم کنارت هستم و کمکت می‌کنم.

با آن حال مریضش وقتی در طول فیلمبرداری مجبور بودیم برداشت‌ها را تکرار کنیم، وقتی از ایشان عذرخواهی می‌کردم، می‌گفت: “اشکالی ندارد. درک می‌کنم که گاه اشکالی به وجود می‌آید.” جمشید مشایخی واقعا صبورانه در کنار گروه ایستاد و یک ریال هم از من بابت حضورش پول نگرفتند. این رفتار انسانی و شریف ایشان تا قیامت در ذهن من باقی می‌ماند و همیشه از آن به نیکی یاد می‌کنم.

 

وی با اشاره به حضور تهیه‌کننده فیلم گفت: محمد متوسلانی هم در این فیلم بسیار همراه بود و من جوانمردی بسیاری از او آموختم. ایشان همه جوره کنار فیلم بود و در مقام تهیه‌کننده یک ریال پول از پروژه نگرفت و با اینکه در عرف کاری باید ۱۵۰ میلیون تومان پول می‌گرفت تمام آن را به فیلم بخشید.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.