آقای رئیس جمهور! اوضاع اگر تغییر کرد از کاخ سفید تشکر کنیم؟

 

آقای رئیس جمهور! اوضاع اگر تغییر کرد از کاخ سفید تشکر کنیم؟|خبر فوری

فرض می‌گیریم مقصر وضع امروز آمریکا است و باید نفرین‌ها را به کاخ سفید بفرستیم! اما در این صورت اگر در آینده این مشکلات حل شد مردم باید با بهبود شرایط تشکر و قدردانی خود را به آدرس واشنگتن دی سی، کاخ سفید، ارسال کنند؟

حسن روحانی دیروز گفت اینکه وضعیت اقتصاد و معیشت مردم گره خورده است، اینکه گرانی است و دلار به ۳۰ هزار تومان رسیده و قیمت اقلام روز به روز تغییر می‌کند مقصرش دولت آمریکا است و اگر مردم لعن و نفرین دارند به آدرس واشنگتن دی سی، کاخ سفید بفرستند! در اینجا قرار نیست این موضوع را مطرح کنیم که آیا دولت وظایف خود را انجام داده که وضعیت فعلی را شاهد نباشیم! آیا پاستور تدبیر لازم را داشته که حالا نفرین را به کاخ سفید بفرستیم؟ از پاسخ به این سوال‌ها عبور می‌کنیم.
فرض را بر این می‌گیریم که مقصر وضع امروز به طور تمام و کمال آمریکا است و باید نفرین‌ها را به کاخ سفید بفرستیم! اما در این صورت اگر در آینده (بخوانید بعد از انتخابات آمریکا) این مشکلات حل شد یا کاهش پیدا کرد (فارغ از اینکه چه کسی برنده انتخابات آمریکا شود) آیا در این صورت نیز مردم باید با بهبود شرایط تشکر و قدردانی خود را به آدرس واشنگتن دی سی، کاخ سفید، ارسال کنند؟
با این حساب مردم چه ساده دل بودند که همین چند سال پیش وقتی اوضاع نسبت به دوره احمدی‌نژاد بهتر شده بود شعار می‌دادند «روحانی مچکریم»! از قرار نه رفتن احمدی‌نژاد و نه آمدن روحانی اهمیتی نداشته است! در این صورت اساسا وقتی شرایط بد یا خوب به کاخ سفید وابسته است نقش پاستور چیست؟

به نظر می‌رسد سخنان دیروز حسن روحانی بیش از آنکه بخواهد به او و دولتش کمک کند سوال‌های بیشتری را در اذهان ایرانیان به وجود می‌آورد! با این حال این بعید است مردم به توصیه حسن روحانی گوش دهند آنها امروز انتقادات خود را به همان کسی دارند که چند سال پیش برای او شعار «متشکریم» سر می‌دادند! اگر غیر از این باشد در آینده تشکری هم اگر وجود دارد نصیب کاخ سفید است و نه پاستور!

در آخر اینکه مسئولان بارها گفته‌اند گرانی‌های اخیر دلیل روانی دارند و نه واقعی! کاش مسئولان در این روزها اصلا سخنرانی نکنند که بار روانی حرف‌های آنها بر ذهن مردم بسیار بیشتر از بار روانی تحریم‌ها بر قیمت کالا‌ها است!

 

نظرات بسته شده است.