بلاک چین blockchain چیست؟

ایتکوئین، اتریوم و ارزهای دیجیتال وارد جریان اصلی گفتمان می شوند، اما آنها نیز به یک مفهوم که به طور گسترده ای در حال افزایش است، اما درک صعیفی از آن وجود دارد، مرتبط می شوند. این مفهوم بلاک چین blockchain نام دارد. این مفهوم چنان گسترده شده است که به سرعت معنی خود را […]

ایتکوئین، اتریوم و ارزهای دیجیتال وارد جریان اصلی گفتمان می شوند، اما آنها نیز به یک مفهوم که به طور گسترده ای در حال افزایش است، اما درک صعیفی از آن وجود دارد، مرتبط می شوند. این مفهوم بلاک چین blockchain نام دارد. این مفهوم چنان گسترده شده است که به سرعت معنی خود را از دست می دهد. “بلاک چین چیست؟” این یک جمله مبهمی است که به طور فزاینده ای به اشتباه تعریف نشده است.

توضیح دهندگان بی شماری به صورت متن، عکس و فیلم بلاک چین را تعریف می کنند ولی  تقریبا همه آنها اشتباه می کنند، زیرا آنها از یک فرض اشتباه شروع می کنند.  تعریف جهانی blockchain وجود ندارد و در مورد اینکه چه استاندارد هایی برای تعریف بلاک چین وجود دارد و دقیقا چه چیزهایی را می توان بلاک چین نامید، اختلاف نظر های گسترده ای وجود دارد.

سیستم بیت کوین مبتنی بر بلاک چین است. سیستمی که صنعت بلاک چین را راه اندازی خواهد کرد که به گفته طرفداران آن تغییرات اساسی در پول، دولت و فراتر از آن ایجاد می کند. طبق گفته IBM، بیتکوین، که در سال ۲۰۰۹ در عرضه شد، اولین تطبیق تکنولوژی بلاک چین است. و با این حال، بسیاری از طرح های فن آوری که امروزه “بلاک چین” نامگذاری شده اند، به هیچ وجه شباهتی به بلاک چین بیت کوین ندارند. بلاک چین بیتکوین شامل یک دایرکتوری دیجیتالی است که تمام معاملات را از ابتدای زمان تاسیس آن تا به این لحظه ثبت می کند.

تعریف گوگل از “blockchain” یک “دایرکتوری دیجیتال است که در آن تراکنش های ساخته شده در بیت کوین و یا دیگر ارز های رمزنگاری شده، از لحاظ تاریخی و به صورت عمومی، ثبت می شوند.” Investopedia می گوید: “بلاک چین یک دایرکتوری دیجیتال و غیر متمرکز برای تمامی معاملات ارزهای دیجیتال است. اما بسیاری از بلاک چین ها عمومی نیستند و بسیاری دیگر غیر متمرکز نیستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.