کاهش دمای هوا در کل کشور

5f4491e0640f0_5f4491e0640f2

سازمان هواشناسی برای اکثر نقاط کشور کاهش دما و وزش باد را پیش بینی کرده است.

سواحل شمالی کشور از امروز تا فردا شاهد بارش‌های مداوم خواهد بود.

برای استان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی رگبارهای پراکنده پیش بینی می شود و در مناطقی از جمله کرمان، ارتفاعات سیستان و بلوچستان، مرکزی و مرکز سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق و جنوب کرمان شاهد رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

در این مناطق بادهای لحظه ای و احتمال تگرگ هم وجود دارد و تا سه روز آینده در این مناطق این شرایط آب و هوایی ادامه خواهد داشت.

از امروز تا پایان پنجشنبه در برخی از مناطق کشور از جمله شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق و جنوب شرقی فارس شاهد رشد ابرهای همرفتی هم خواهیم بود. افزایش ابرها همراه با رگبار، رعد و برق و ورزش تند باد خواهد بود.

از امروز تا پایان هفته در بخش شمال شرقی و نیمه شرقی کشور شاهد ۶ تا ۸ درجه کاهش دما خواهیم بود و این کاهش دما برای دامنه های البرز ۴ تا ۶ درجه خواهد بود.

در استان خراسان رضوی، گرد و خاک پیش بینی می شود و ظرف امروز و فردا این پدیده  ادامه دارد.

تنگه هرمز و دریای عمان هم مواج خواهند بود و ارتفاع موج به یک تا دو متر می رسد.

تا سه روز آینده در برخی از مناطق شرق استان تهران شاهد بارش های پراکنده خواهد بود. بارش ها در ارتفاعات بیشتر خواهد بود بنابراین توصیه هایی به کوهنوردان می شود.

دمای تهران تا روز چهارشنبه و پنجشنبه به ۲۹ درجه خواهد رسید و روند کاهشی خواهد داشت اما از روز جمعه شاهد افزایش دما خواهیم بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.