آغاز کنکور ۹۹ از روز چهارشنبه

5f38f401a4e17_2020-08-16_13-23

سخنگوی سازمان سنجش با تشریح جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی سال ۹۹ گفت: نتایج اولیه هفته اول مهر اعلام می‌شود.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش با اشاره به اینکه کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است، اظهار کرد: داوطلبان با وارد کردن مشخصات آزمون یا اطلاعات شناسنامه‌ای می‌توانند کارت خود را دریافت کنند.

وی افزود: امسال بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا برای رعایت بیشتر تمهیدات بهداشتی، تعداد روزهای برگزاری آزمون از دو روز به چهار روز افزایش یافت و طی روزهای چهارشنبه ۲۹ مرداد تا روز شنبه اول شهریور برگزار خواهد شد.

زرین‌آمیزی گفت:‌ کنکور کارشناسی امسال طی ۴ روز در چهار نوبت صبح برگزار خواهد شد و فقط در نوبت صبح است تا حوزه‌ها فرصت بیشتری برای ضدعفونی داشته باشند، تعداد داوطلبان آزمون سراسری یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۲۳۳ نفر است در پنج گروه آزمایشی است و نسبت به سال گذشته ۲۴ هزار نفر افزایش داشته است.

بیشترین داوطلب در گروه تجربی و کمترین در ریاضی و هنر

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: روز چهارشنبه ۲۹ مرداد گروه هنر به تعداد ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ نفر، روز پنجشنبه ۳۰ مرداد گروه آزمایشی علوم ریاضی و انسانی با تعداد ۱۵۵ هزار نفر در گروه ریاضی و ۳۵۵ هزار و  ۵۸۰ نفر در گروه انسانی، روز جمعه ۳۱ مرداد گروه تجربی به تعداد ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ نفر و روز شنبه اول شهریور گروه زبان به تعداد ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ نفر رقابت می‌کنند.

زرین آمیزی گفت: امسال تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون افزایش یافته است سال گذشته ۵۱۸ حوزه امتحانی اصلی در کشور داشتیم که امسال در ۳۹۲ شهر ۷۷۳ حوزه امتحانی اصلی برگزاری آزمون داریم و احتمال افزایش حوزه‌های امتحانی نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: به داوطلبان اعلام کردیم آنهایی که به طور قطعی مبتلا به کرونا هستند در تاریخ ۲۲ و ۲۳ مرداد به سایت سازمان سنجش مراجعه و ابتلای قطعی خود را اعلام کنند. ۶۰ نفر مبتلا به کرونا هستند که با هماهنگی وزارت بهداشت آزمون آنها در مکان‌هایی مجزا از سایر داوطلبان و در بیمارستانها برگزار خواهد شد و در کارت ورود به جلسه اعلام می‌شود که کجا باید امتحان بدهند.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: اگر فردی بعد از این تاریخ مبتلا به کرونا یا مشکوک به آن بود به باجه‌های رفع نقص آزمون مراجعه و این مورد را اعلام کند که آزمون او در مکان‌های تعیین شده برگزار می‌شود و اگر فردی در روز برگزاری آزمون مبتلا به کرونا یا مشکوک به آن بود به مسئولان حوزه آزمون اعلام کند و تمام حوزه‌ها محل‌های مجزا برای بیماران مشکوک دارند.

زرین آمیزی درباره وضعیت سلامت مسئولان برگزار کننده آزمون و حوزه‌های امتحانی عنوان کرد: تمام مراقبان و مسئولان حوزه‌های آزمون تست سلامتی داده‌اند و از افرادی استفاده کردیم که بیماری زمینه‌ای هم نداشته باشند و افراد در سلامت کامل برای برگزاری آزمون حضور دارند. بازرسان بدنی و رابطان بررسی عکس مجهز به لباس مخصوص، ماسک، دستکش و شیلد هستند و فاصله کافی را با داوطلبان رعایت می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: از خانواده‌ها تقاضا داریم جلوی درب حوزه‌ها تجمع نداشته باشند و اگر فرزند خود را به حوزه امتحانی رساندند در ماشین شخصی منتظر باشند و به خاطر سلامتی خودشان و داوطلبان مقابل حوزه های امتحان تجمع نکنند.

زرین آمیزی بیان کرد: درب حوزه‌های امتحان از ساعت ۶.۳۰ صبح باز است و فاصله استانداردی که وزارت بهداشت برای صندلی‌ها اعلام کرده ۱۸۰ سانتی متر از هر طرف است و به نسبت آزمون دکترا و کارشناسی ارشد بیشتر شده است همچنین ضدعفونی حوزه‌ها با نظارت ناظران وزارت بهداشت انجام می‌شود.

وی همچنین از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی در هفته اول مهر خبر داد.

 

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.