درگیری پلیس لبنان با معترضان خشمگین در بیروت/معیشت و انفجار اخیر علت خشم مردم است/ساختمان پارلمان و وزارت خارجه در محاصره معترضین

5f2ed91337929_5f2ed9133792b

هزاران تن از مردم لبنان عصر امروز در اعتراض به اوضاع معیشتی و انفجار اخیر بیروت، به خیابان های پایتخت آمدند، برخی از تظاهرکنندگان خشمگین که قصد ورود به ساختمان پارلمان را داشتند با پلیس درگیر شدند.

هزاران شهروند لبنانی که تعدادی از آنها از دیگر شهرهای این کشور به بیروت پایتخت رفته بودند، تلاش کردند به برخی ساختمان های دولتی از جمله ساختمان پارلمان یورش ببرند که این اقدام با واکنش پلیس و نیروهای ضدشورش لبنان مواجه شد.
تظاهرکنندگان که شعارهایی علیه دولت لبنان سر می دادند، خواستار محاکمه مقصران انفجار اخیر در بیروت شدند که بیش از ۱۵۰ تن را به کام مرگ کشاند.
تظاهرکنندگان همچنان در مقابل پارلمان این کشور تجمع کرده و بر رسیدگی به خواسته های خود از جمله مجازات مقصران انفجار اخیر و نیز بهبود شرایط معیشتی خود تاکید کردند.
در این بین پلیس با معترضانی که قصد ورود به ساختمان پارلمان را داشتند، درگیر شد و برای متفرق کردن آنها که اقدام به پرتاب سنگ می کردند به پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله پلاستیکی متوسل شد.
شبکه المیادین از ورود معترضان به ساختمان وزارت اقتصاد لبنان خبر داده و تصاویر منتشر شده نشان می دهد که اسناد و مدارک از طبقات این ساختمان به بیرون پرتاب می شود.
همچنین برخی منابع رسانه ای از ورود تعدادی از معترضان خشمگین به داخل ساختمان وزارت خارجه خبر داده اند.
ساختمان وزارت نیرو و همچنین مقر اتحادیه مرکزی بانکهای لبنان نیز به تصرف معترضان در آمده است.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.