هکر ۱۸ ساله در کرمان دستگیر شد

5f117f8998c3b_2020-07-17_15-08

هکری که در کرمان اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمود بیدشکی فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد گفت: در پی ارجاع پرونده‌ای به فتا شهرستان عنبرآباد مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب چند شهروند، پیگیری موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جرائم سایبری شهرستان عنبرآباد قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی از طریق ایجاد درگاه جعلی و فریب چند شهروند اقدام به خرید کارت شارژ از طریق رمز دوم کارت‌ها کرده و مبالغی را هم به کارت‌های مختلف انتقال داده است.

این مسئول انتظامی بیان داشت: در این رابطه کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی یک جوان ۱۸ ساله که اقدام به هک اطلاعات حساب مالباختگان می‌کرد را شناسایی و وی را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند که این فرد در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به برداشت غیرمجاز از حساب مالباختگان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد با بیان این که تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم متهم ادامه دارد از شهروندان خواست: چنانچه اقدام به خرید اینترنتی شارژ سیم کارت‌های تلفن همراه می‌کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند.

سرهنگ بیدشکی در پایان گفت: هموطنان می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین هشدار‌های سایبری و روش‌های پیشگیری از جرایم مطلع شوند.

منبع: رکنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.