معاون بهداشت وزارت بهداشت: ماجرای فروش ماسک‌های بازیافتی صحت ندارد

5f0dc086a32bc_2020-07-14_18-56

معاون بهداشت وزارت بهداشت در مورد ماجرای ماسک‌های بازیافتی در داخل کشور گفت: این موضوع صحت ندارد و هر چیزی که در زباله پیدا شود قطعا قابل استفاده نیست.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فروش ماسک‌های بازیافتی گفت: اصلا چنین چیزی درست نیست و کشور ما نیاز به بازیافت زباله‌ی ماسک ندارد، شاید توصیه اصلی که بتوان آن را انجام داد این است که افراد خودشان در خانه ماسک ساده‌ی پارچه‌ای تولید کنند.

وی ادامه داد: نکته‌ی دوم این است که اگر می‌خواهند ماسکی هم بخرند باید از جاهایی خریداری کنند که نسبت به خرید آن اطمینان وجود داشته باشند، نباید از جاهای غیر مطمئن مثل دست فروشان ماسک تهیه کرد.

رئیسی گفت: این شایعه در زمان فروردین ماه هم که ماسک کم شده بود در کشورهای دیگر وجود داشت که ماسک‌ها را تمیز و اتو می‌کنند. از آنجا که همیشه در این شرایط سعی می‌کنند تیری هم به کشور ما بزنند گفته شد بعد از اینک ماسک‌ها آماده شد به کشور ایران ارسال کرند که این هم جزو همان شایعات عجیب و غریبی بود که وجود داشت، پس بنابراین این موضوع صحت ندارد و هر چیزی که در زباله پیدا شود، قطعا قابل استفاده نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.