نامه فرماندهان بهداری دوران دفاع مقدس به وزیر بهداشت: ۱۶ پیشنهاد برای مقابله با کرونا

ایجاد محدویت های قاطع برای کانون های تجمعی عروسی ، عزا، مساجد ، هیات مذهبی، جشن ها ، مراسم اداری وکاری به هر شکل ممکن

عصر ایران – جمعی از مدیران اداوار سازمان بیمه سلامت و فرماندهان بهداری دوران دفاع مقدس، با نگارش نامه ای به وزیر بهداشت، با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع کرونا در کشور، پیشنهاداتی را مطرح کردند.
متن کامل نامه بدین شرح است:
بسمه تعالی
برادر گرامی جناب اقای دکتر نمکی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
ضمن سلام و آرزوی سلامتی روز افزون، با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش چشم گیر آمار مرگ میر و فرمایشات اخیر حضرتعالی و دل گفته ها و گلایه مندی های دردمندانه آن مقام لازم دانستیم نکاتی را به استحضار برسانیم:
الف. هم خدا هم خلق خدا شاهد فداکاری و از جان گذشتگی کادر درمان از خدمه ،کادر پرستاری و پیراپزشکی پزشکان و کلیه پرسنل اداری و فنی حوزه سلامت وت لاش بی وقفه حضرتعالی وتیم تان هستند و شاکر آن.
ب. در شرایط حاضر جسارتا فرمانده و مربی می باید با ساماندهی تیم و تقویت روحی مجموعه باعث هجوم مجدد و جبران گل خورده باشد؛ هرگونه حرکتی که احساس شود فرمانده دچار تزلزل شده یا روحیه خود را باخته، خسارت جبران ناپذیری برای تیم ایجاد می کند. بارها در جنگ با این وقایع روبرو شدیم ولی دوباره ایستادیم و پیروز شدیم. قطعا بدانید پیروزی نزدیک است چه با شناختی که از توکل شما به خداوند منان داریم تنها نخواهید ماند: “فاستقم کما امرت”.
نامه فرماندهان بهداری دوران دفاع مقدس به وزیر بهداشت: 16 پیشنهاد برای مقابله با کرونا
ج. اطلاع واثق داریم که بسیاری از تدابیر شما وتو شده است أما در حال حاضر اختیارات ویژه ای هرچند دیر به شما داده شده است. لذا موارد ذیل جهت تاب آوری حوزه سلامت به استحضار می رسد و امید آن داریم مثمر ثمر واقع گردد.
قبل از ورود به مبحث اعلام آمادگی می کنیم جهت کمک داوطلبانه در هر رده ای که امر بفرمایید:
۱. در وزارت بهداشت دفتر اعزام نیروی داوطلب کادر پزشکی مانند دوران دفاع راه اندازی شود و اعلام فراخوان نیروهای داوطلب تخصصی برای کاهش بارخستگی و فشار نیروهای تخصصی پزشکان و پرستاران شود.
۲. ستاد کل نیروهای مسلح جهت تاسیس و تجهیز و راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی برای بستری و نقاهتخانه در اسرع وقت حسب اعلام استانداران و تایید وزارت بهداشت اقدام نماید.
۳. کلیه بازنشستگان کادر درمان در ابتدا بصورت داوطلب دعوت به همکاری شوند و در ادامه در صورت کمبود پرسنل تخصصی، ملزم به بازگشت به محیط کار شوند.
۴. برنامه ریزی و اقدام فوری برای چرخش نیروهای ثابت و داوطلب برای تمدید قوا
۵. بسیج کلیه امکانات جمعیت هلال احمرجمهوری اسلامی ایران به منظور آموزش ، مراقبت، مدیریت بیماری و اقدامات امدادی در چارچوب وظایف امداد رسانی خود با محوریت وتعیین ضرورت های اعلامی از سوی وزارت بهداشت
۶. اهتمام جدی به پیاده سازی اسناد بالادستی ، برنامه ششم توسعه، سیاست های ابلاغی سلامت و سند چشم انداز در تقویت و توسعه خدمات پیشگیری ، ساماندهی خدمات پیش بیمارستانی ، تقویت وکارآمدتر نمودن هر چه سریع تر نظام شبکه های بهداشتی درمانی باپیاده سازی هرچه سریع تر برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع برای متناسب سازی و کنترل تقاضا و بار مراجعات غیر ضرور به مراکز تخصصی و بیمارستانی
۷. برنامه ریزی عملیاتی فوری برای بهره گیری از ظرفیت حداکثری واحدهای ارائه خدمات بیمارستانی بخش خصوصی بعنوان یک ضرورت استراتژیک شرایط بحران
۸. تقویت فوری هماهنگی های بین بخشی در استفاده از ظرفیت های بالقوه آن در توزیع فشارهای ناشی از بار مراجعات
۹. کمک مالیاتی به مؤسسات بخش خصوصی که بیمارکووید ١٩ بستری نموده اند (برای بخشودگی یا تخفیف های اثر گذار، شاخص های عملکردی شفاف و قابل اندازه گیری تعریف شود.)
۱۰. طرح ترافیک بمدت دو هفته لغو گردد و تمدید یا لغو آن با تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا انجام پذیرد.
۱۱. ایجاد محدودیت های درون و بین شهری و بین استانی حداقل به مدت دوهفته تا از سرعت چرخه انتقال ویروس و بیماری کاسته شده و قابل مدیریت گردد.
نامه فرماندهان بهداری دوران دفاع مقدس به وزیر بهداشت: 16 پیشنهاد برای مقابله با کرونا
۱۲. اقدام منسجم علمی برای ضدعفونی مرتب کانون های تجمعی در سطح اماکن عمومی
۱۳. ایجاد محدویت های قاطع برای کانون های تجمعی عروسی ، عزا، مساجد ، هیات مذهبی، جشن ها ، مراسم اداری وکاری به هر شکل ممکن
۱۴. تشکیل کمیته ها محلی و مساجد برای جذب ، هدایت وکمک های مردم، تشکل ها وخیرین به حوزه های نیازمند که توسط مسئولین ذیربط تعیین می گردد
۱۵. ساماندهی خدمات آزمایشگاهی برای سرعت بخشیدن به خدمات تشخیصی وبهره گیری از تمام ظرفیت های دولتی و غیر دولتی
۱۶. کنترل ومحدودیت جدی تردد برای ایام تعطیلات آخر هفته ها
اینجانبان ضمن اعلام آمادگی برای کمک فکری واجرائی ، رجاء واثق داریم ، با تدبیر وسازماندهی دقیق واتکاء به خداوند منان و پشتوانه مردم و دولت محترم با موفقیت شرایط پیش رو را به نحو شایسته مدیریت می نمایید. یقینا در صورت کم توجهی خسارات اجتماعی واقتصادی وحتی سیاسی می تواند شرایط غیر قابل کنترل وآسیب پذیر را برای کشور ایجاد نماید.
برادر گرامی؛ فرمانده محترم!
آماده پاتک سنگین شما برای پیروزی بر کرونا با رمز “یا شافی” هستیم.
مدیران اداوار سازمان بیمه سلامت وجمعی از فرماندهان بهداری دوران دفاع مقدس
دکتر احمد خالق نژاد
دکتر محمدرضا واعظ مهدوی
دکتر سید ابوالقاسم موسوی
دکتر صادق رجایی
مهندس سید عبدالله عمادی
دکتر محمد جواد کبیر
دکتر مسعود خاتمی
دکتر مرتضی خاتمی
دکتر مهدی تدین
دکتر اعتمادی
دکتر روح الله جباری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.