هزینه بیزینس کوچینگ به چه عواملی بستگی دارد؟

بیزینس کوچینگ

رقابت شدید میان کسب و کارها، نیاز به بهره وری و بهبود مستمر را افزایش داده. هر یک از شرکت ها سعی دارند با رقبای خود به بهترین شکل ممکن رقابت کرده و موفقیت خود را تضمین کنند. در این راستا، راهنمایی حرفه ای و مشاوره از سوی افراد باتجربه، نقش مهمی دارد.

مشاوران بیزینس کوچینگ باید به صاحبان کسب و کارها کمک کنند که از چالش ها عبور کرده و به اهداف تجاری خود می رسند. یکی از موضوعات حائز اهمیت در انتخاب بیزینس کوچینگ، هزینه های مربوط به این خدمات می باشد که در ادامه این هزینه ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

اهمیت بیزینس کوچینگ

دلایل متعددی باعث می شود تا صاحبان کسب و کار به بیزینس کوچینگ روی آورند. بسیاری از کارآفرینان نمی توانند به تنهایی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت کسب و کار خود قدم بردارند. اینجاست که بیزینس کوچینگ به کار می آید. این فرآیند می تواند به شکوفایی برند شما کمک کند؛ به طوریکه از موانع فرار کرده و راهی به سوی موفقیت های بزرگ تر باز کند. برخی از مزایای آن عبارتند از:

  • گسترش شبکه ارتباطات
  • افزایش اعتماد به نفس
  • بهینه سازی زمان
  • تقویت مهارت های ارتباطی

تعرفه بیزینس کوچینگ

برای ارزیابی هزینه های بیزینس کوچینگ، باید به تعرفه های این خدمات در کشورهای مختلف نگاهی بیندازید. به عنوان مثال، شرکت های بیزینس کوچینگ در ایالات متحده مبلغی نزدیک به ۸۰ هزار دلار در سال برای خدمات مشاوره دریافت می کنند. در حالی که در ایران، این تعرفه بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است و بسته به کیفیت و تجربه مشاوران متفاوت خواهد بود.

از آن جا که بیزینس کوچینگ در ایران همچنان در حال توسعه است، تعیین هزینه های بالا برای این نوع خدمات چندان عادلانه به نظر نمی رسد. باید توجه داشت که هزینه های عمومی کسب و کار خود بالا است و این نکته را تیم های مشاوره باید مد نظر قرار داد.

تعرفه ها در کشورهای دیگر می تواند از کمتر از ۱۵۰ تا بیش از ۱۰۰۰ دلار متغیر باشد و  کیفیت خدمات به میزان مهارت و تجربه مشاوران بستگی دارد.

عوامل موثر بر قیمت بیزینس کوچینگ

در ادامه عوامل موثر بر قیمت بیزنیس کوچینگ را توضیح می دهیم:

شیوه برگزاری جلسات

روش های مختلفی برای برگزاری جلسات بیزینس کوچینگ وجود دارد. برخی از تیم ها جلسات خود را به صورت آنلاین برگزار می کنند، در حالی که گروه های دیگر ترجیح می دهند به صورت حضوری با مشتریان خود ارتباط داشته باشند. هر یک از این شیوه ها مزایا و معایب خود را دارند.

به طور معمول، جلسات حضوری هزینه بیشتری نسبت به جلسات آنلاین دارد.

مکان برگزاری جلسات

محل برگزاری جلسات نیز به عنوان یک عامل مهم در تعیین هزینه ها مطرح می شود. چنانچه شرکت ها بخواهند از خدمات مشاوران مستقر در شهرهای بزرگ استفاده کنند، هزینه  رفت و آمد و اقامت این مشاوران به هزینه کلی پروژه افزوده خواهد شد.

زمان و تعداد جلسات

مدت زمان و تعداد جلسات بر اساس نیازهای خاص هر کسب و کار متغیر است. برخی از جلسات کوتاه تر و بعضی دیگر نیازمند زمان بیشتری می باشند.  جلسات بیزینس کوچینگ بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. صاحبان کسب و کار می توانند زمان جلسات را تخمین بزنند. علاوه بر این، تعداد جلسات تعیین کننده هزینه کل پروژه است؛ زیرا کسب و کارهایی که نیاز به مشاوره بیشتری دارند، هزینه های بیشتری نیز می پردازند.

مدرک و تخصص مشاوران

در سال های اخیر، دوره های آموزشی معتبری برای مربیان و مشاوران بیزینس کوچینگ برگزار شده است. مشاورانی که دارای گواهینامه های معتبر هستند هزینه بالاتری را به عنوان حق الزحمه دریافت می کنند. این گواهینامه ها به مشتریان اطمینان می دهد که مشاور در سطح بالایی از کیفیت قرار دارد و باعث بهبود کسب و کار می شوند.

سخن پایانی

بیزینس کوچینگ به صاحبان مشاغل کمک می کند تا تصمیمات بهتری در راستای رشد و پیشرفت کسب و کار خود بگیرند. بررسی تعرفه ها و کیفیت خدمات ارائه شده توسط تیم های مختلف همیشه موضوعی مهم است. البته نباید در انتخاب مشاور، تنها به هزینه توجه شود؛ چرا که کیفیت و اثرگذاری خدمات اهمیت بیشتری دارد.

نظرات بسته شده است.