استرالیا به گوگل و فیسبوک: سهم رسانههای استرالیا را از تبلیغات بدهید
در همین زمینه
در صورت اجرای این قانون، استرالیا جزء اولین کشورهای جهان خواهد بود که شرکتهای فعال در فضای مجازی را مجبور میکند هزینه اطلاعات مصرفی را بپردازند.
استرالیا به دنبال تصویب قانونی برای الزام گوگل و فیس بوک به تقسیم درآمدهای تبلیغاتی با رسانه ها و شرکت های اطلاع رسانی این کشور است.
به گزارش عصرایران، اگر این قانون تصویب شود این دو شرکت آمریکایی باید بخشی از درآمدهای تبلیغاتی که از استرالیا به دست می آورند را به رسانه ها و شرکت های اطلاع رسانی این کشور بپردازند. در این موضوع استدلال می شود که بخشی از کار و درآمدزایی گوگل و فیس بوک برپایه اطلاعات ارائه شده از سوی کاربران در استرالیا و فعالیت آنهاست.
به نوشته رویترز، وزیر خزانه داری استرالیا (جاش فرایدنبرگ) امروز دوشنبه گفت استرالیا در چند ماه آینده، قانونی را تصویب خواهد کرد که بر اساس آن دو شرکت فیس بوک و گوگل ملزم خواهند شد درآمدهای تبلیغاتی خود را با شرکت های اطلاع رسانی داخلی این کشور تقسیم کنند.
در صورت اجرای این قانون، استرالیا جزء اولین کشورهای جهان خواهد بود که شرکت های فعال در فضای مجازی را مجبور می کند هزینه اطلاعات مصرفی را بپردازند.
این وزیر استرالیایی ادامه داد این گام بعد از آن صورت گرفت که مذاکرات با فیس بوک و شرکت الفابت (مالک گوگل ) برای دست یابی به چارچوبی جهت رسیدگی به شکایت های شرکت های اطلاع رسانی و رسانه های محلی استرالیا از سیطره دو غول فناوری جهان بر آگهی ها شکست خورد.
او در یادداشتی در روزنامه ” استرالین” نوشت: “پیشرفت ملموسی درباره این موضوع اساسی که در زمینه پرداخت در مقابل محتواست به دست نیامد”.
ارزش بازار آگهی های اینترنتی در استرالیا حدود ۹ میلیارد دلار استرالیا (معادل ۵.۷ میلیارد دلار آمریکا) در سال است. این رقم از سال ۲۰۰۵ تاکنون ۸ برابر شده است.
وزیر خزانه داری استرالیا ادامه داد در مقابل هر ۱۰۰ دلار استرالیا که برای آگهی های اینترنتی در استرالیا هزینه می شود به استثنای نیازمندیها، یک سوم آنها به سمت گوگل و فیس بوک می رود.
به گزارش عصرایران، اگر این قانون تصویب شود این دو شرکت آمریکایی باید بخشی از درآمدهای تبلیغاتی که از استرالیا به دست می آورند را به رسانه ها و شرکت های اطلاع رسانی این کشور بپردازند. در این موضوع استدلال می شود که بخشی از کار و درآمدزایی گوگل و فیس بوک برپایه اطلاعات ارائه شده از سوی کاربران در استرالیا و فعالیت آنهاست.
به نوشته رویترز، وزیر خزانه داری استرالیا (جاش فرایدنبرگ) امروز دوشنبه گفت استرالیا در چند ماه آینده، قانونی را تصویب خواهد کرد که بر اساس آن دو شرکت فیس بوک و گوگل ملزم خواهند شد درآمدهای تبلیغاتی خود را با شرکت های اطلاع رسانی داخلی این کشور تقسیم کنند.
در صورت اجرای این قانون، استرالیا جزء اولین کشورهای جهان خواهد بود که شرکت های فعال در فضای مجازی را مجبور می کند هزینه اطلاعات مصرفی را بپردازند.
این وزیر استرالیایی ادامه داد این گام بعد از آن صورت گرفت که مذاکرات با فیس بوک و شرکت الفابت (مالک گوگل ) برای دست یابی به چارچوبی جهت رسیدگی به شکایت های شرکت های اطلاع رسانی و رسانه های محلی استرالیا از سیطره دو غول فناوری جهان بر آگهی ها شکست خورد.
او در یادداشتی در روزنامه ” استرالین” نوشت: “پیشرفت ملموسی درباره این موضوع اساسی که در زمینه پرداخت در مقابل محتواست به دست نیامد”.
ارزش بازار آگهی های اینترنتی در استرالیا حدود ۹ میلیارد دلار استرالیا (معادل ۵.۷ میلیارد دلار آمریکا) در سال است. این رقم از سال ۲۰۰۵ تاکنون ۸ برابر شده است.
وزیر خزانه داری استرالیا ادامه داد در مقابل هر ۱۰۰ دلار استرالیا که برای آگهی های اینترنتی در استرالیا هزینه می شود به استثنای نیازمندیها، یک سوم آنها به سمت گوگل و فیس بوک می رود.