چرا سردیسهای مشاهیر ایران با چهره واقعیشان تفاوت دارد؟
در همین زمینه
محمدرضا غنی زاده قربانی نقاش، خوشنویس و مجسمهساز در پاسخ به علت تفاوتهای عمده سردیسهای مفاخر کشور با چهره واقعی آنها گفت: «این مشکل در همه جای دنیا وجود دارد و سردیسهای زیادی ساخته میشوند که سعی شده به عینیت وفادار باشند اما در نهایت موفق نبودند. مشکل اینجاست که در کشور ما این نمونههای ناموفق ارائه میشوند و در معرض دید عموم قرار میگیرند در حالیکه اگر اثری فاقد ارزشهای لازم برای نمایش است باید ممیزی انجام و آن اثر حذف شود و یا اثری پس از تایید، امکان نمایش بگیرد.»
محمدرضا غنیزاده قربانی این روزها در حال ساخت سردیس غلامحسین امیرخانی، خوشنویس ایرانی است.
او اظهار کرد: «شخصیتهای واقعی و اسطورهای بسیاری داریم که میتوانند سوژه مناسبی برای ساخت سردیس و تندیس شوند. قطعاً هرچه بیشتر در این حوزه کار کنیم برای جایگاه ارزشمند این هنر بیشتر تلاش کردیم.»
غنیزاده قربانی با انتقاد از نمایش برخی آثار غیراستاندارد در فضاهای شهری گفت: «مجسمهها برای اکران در فضای شهری باید موضوعیت و دلیل داشته باشند. شما مجسمه فردوسی را نمیتوانید از میدان فردوسی حذف کنید چون به دلایل متعددی این اثر با بافت شهری و منطقهای گره خورده است. همین طور نمیتوان آثار هنری را از گالری ها وارد شهر کرد.»
محمدرضا غنیزاده قربانی این روزها در حال ساخت سردیس غلامحسین امیرخانی، خوشنویس ایرانی است.
او اظهار کرد: «شخصیتهای واقعی و اسطورهای بسیاری داریم که میتوانند سوژه مناسبی برای ساخت سردیس و تندیس شوند. قطعاً هرچه بیشتر در این حوزه کار کنیم برای جایگاه ارزشمند این هنر بیشتر تلاش کردیم.»
غنیزاده قربانی با انتقاد از نمایش برخی آثار غیراستاندارد در فضاهای شهری گفت: «مجسمهها برای اکران در فضای شهری باید موضوعیت و دلیل داشته باشند. شما مجسمه فردوسی را نمیتوانید از میدان فردوسی حذف کنید چون به دلایل متعددی این اثر با بافت شهری و منطقهای گره خورده است. همین طور نمیتوان آثار هنری را از گالری ها وارد شهر کرد.»