اکران نوروزی در جذب تماشاگر و فروش، رکورد زد

تعداد تماشاگران اکران نوروزی سینما به نسبت سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر بیشتر شده و فروش فیلم‌ها هم ۱۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

تعطیلات نوروز ۹۸ در حالی به پایان رسید که سینماهای سراسر کشور شاهد حضور گسترده علاقه‌مندان بودند، همچنین فروش فیلم‌های روی پرده نیز در مقایسه با سال گذشته با افزایش نسبی همراه بود.

فروش سینمای ایران از آغاز اکران نوروزی تا پایان تعطیلات (۱۶ فروردین) در سال ۹۸ با افزایش قابل قبولی نسبت به سال ۹۷ همراه بوده است و ادامه این روند در اکران دوم نوروز می‌تواند وضعیت فروش سینما را در سال ۹۸ قوت ببخشد.

اکران نوروزی امسال با وجود آنکه با شرایط یکسانی آغاز و طی نشد اما گیشه پررونق‌تری نسبت به سال گذشته داشت. امسال اکران نوروزی با پیچیدگی و بلاتکلیفی بسیاری دست و پنجه نرم کرد و همین مسئله باعث شد تا انتخاب فیلم‌ها با تاخیر انجام شود و به همین منوال اکران نوروزی نیز سه روز دیرتر از سال ۹۷ (۲۵ اسفند) آغاز شد، اکران با تاخیر دو فیلم در روزهای نخست هم مزید بر علت شد.

در مقابل افزایش قیمت بلیت در تعطیلات نوروزی و تثبیت آن توسط سینماداران نیز بر میزان فروش امسال تاثیرگذار بود. در نهایت از ۲۵ اسفند ۹۷ تا پایان شانزدهم فروردین ماه ۹۸، ۳۹ میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان فروش نصیب سینمای ایران شده است.

در مقایسه با اکران نوروزی ۹۷ (از ۲۳ اسفند ۹۶ تا ۱۶ فروردین) که ۲۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان عایدی برای سینمای ایران داشت، امسال فروش سینمای ایران در تعطیلات عید، ۱۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. 

اکران نوروزی در جذب تماشاگر و فروش، رکورد زد

اکران نوروز ۹۷ از روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ۹۶ در سینماهای سراسر کشور با روی پرده رفتن فیلم‌های «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، «لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان، «فراری» به کارگردانی علیرضا داودنژاد، «خرگیوش» ساخته مانی باغبانی، «لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد، «مصادره» ساخته مهران احمدی و انیمیشن «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان آغاز شد.

براساس آمار سامانه فروش سینمای ایران، در آن دوره (۲۳ اسفند تا ۱۶ فروردین}، دو میلیون و ۶۱۹ هزار و ۳۷۹ نفر به تماشای هفت فیلم روی پرده نشستند.

در مقابل، اکران نوروز ۹۸ با کش و قوس‌های فراوانی که داشت، از روز شنبه ۲۵ اسفند ۹۷ با نمایش هفت فیلم آغاز شد و سینمای ایران تا روز جمعه ۱۶ فروردین، دو میلیون و ۸۳۴ هزار و ۱۹۷ تماشاگر داشته است که به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند.

با مقایسه میزان مخاطبان اکران نوروزی سال ۹۷ و ۹۸، مشخص می‌شود که امسال سینمای ایران با افزایش مخاطب همراه بوده است و حدود ۲۰۰ هزار نفر بیشتر از سال گذشته، فیلم‌های روی پرده را تماشا کردند.

این در حالیست که اکران نوروز ۹۸ با سه روز تاخیر نسبت به سال گذشته آغاز شد و برخی از آثار حتی با تاخیر روی پرده رفتند. به این مسایل باید حادثه ناگوار سیل در استان‌های مختلف کشور را نیز اضافه کرد. هر کدام از این اتفاقات برای کاهش تعداد مخاطبان سینما کافی بود، اما با این‌حال باز هم شاهد افزایش تعداد مخاطبان سینما در تعطیلات نوروزی بودیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.