راه‌کار را جایگزین اتهام کنید!

 

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که رسانه‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، فضای مبتنی بر گفتمان و ارائه راه‌کار برای حل مشکلات را جایگزین دوقطبی‌سازی و اتهام‌زنی کنند.

محمد خدادی در نشست مشترک ستاد انتخابات کشور با اهالی رسانه، گفت: رسانه‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، فضای مبتنی بر گفتمان و ارائه راه‌کار برای حل مشکلات را جایگزین دوقطبی‌سازی و اتهام‌زنی کنند. نقش رسانه‌ها در گرم‌تر شدن فضای انتخابات یک نقش جدی و تعیین کننده است؛ بنابراین رسانه‌ها باید مخاطب‌شناس باشند و بدانند که امروز نیاز مخاطب‌شان چیست؟

خدادی اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در انتخابات باید معطوف به این باشد که کاندیداها حامل چه برنامه‌ها و ایده‌های جدید و خلاقانه‌ای برای پیشبرد امور کشور هستند. شرایط سیاسی امروز کشور ایجاب‌گر گفتمان انتقادیِ صرف نبوده و حرف‌های صرفا نقدگونه، دیگر جوابگوی جامعه نیست، بلکه باید در کنار نقدها، راه‌حل‌ها هم ارایه شوند.راه‌کار را جایگزین اتهام کنید!|خبر فوری

خدادی با بیان اینکه کار مؤثر کردن هنر است، گفت: رسانه‌ها، باید فضای گفتمان‌سازی معطوف به کنش و عمل را در جامعه و سپهر سیاست شکل دهند. فضای اتهام‌زنی و قطبی‌سازی کشور، باید به فضای مبتنی بر گفتمان و ارائه راهبرد و راه‌کار تبدیل شود. رقابت امر ضروری و حتمی برای رشد جامعه است و این امر بایستی در بستر رفاقت صورت گیرد.

خدادی با اشاره به اینکه هیچ کشوری در دنیا به اندازه جمهوری اسلامی ایران مورد هجمه و انتقاد رسانه های بیرونی قرار ندارد، گفت: تمام تلاش رسانه‌های معاند بر ایجاد دلسردی مردم عزیز و ناامید کردن جامعه نسبت به آینده است و برای همین بایستی با مسئولیت‌شناسی اجازه ندهیم دشمن موفق به ناامیدسازی مردم شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که رسانه‌های کشور اعم از اصلاح طلب و اصولگرا، همواره منافع ملی، امنیت ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور را سرلوحه اقدامات‌شان قرار داده و باید این موضوع بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا فضای افکار عمومی به سمت امید و اعتمادسازی سوق یابد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.