چگونه است که هنوز هم کرونا می گیریم؟

پایگاه خبری رسا نشر- درست زمانیکه از پایین امدن آمار مبتلایان به کرونا زیر ۱۰۰۰ نفر در روز خوشحال بودیم، ناگهان ورق برگشت و دوباره آمار رو به بالا رفت. تعداد مبتلایان به حالت قبل بازگشت و جمعیت فوتی های کرونایی سه برابر شد. و همه جا حرف از عدم رعایت مسائل بهداشتی و حضور در تجمعات و مراسمات است.

نمی دانم چطور بیان کنم. اما اکنون با وجود اینکه همه می دانیم که کرونا در بین ما وجود دارد. رسانه ها مدام اطلاع رسانی می کنند و خیلی ها را در بیرون از خانه می بینیم که ماسک بر روی صورت دارند و فاصله گذاری را رعایت می کنند. چگونه است که هنوز هم کرونا می گیریم؟ دلم می خواهد این ۲۵۰۰ نفر امروز را پیدا کنم و بپرسم چه شد که کرونایی شدند؟ مگر نمی دانستند؟ مگر از سختی این بیماری و احتمال بالای مرگ خبر نداشتند؟ پس چرا با وجود اینکه عالم و آدم می داند کرونا هنوز در بین ماست ، کاری کردند که این ویروس در ریه هایشان خانه کند؟ ضمن اینکه  احتمالاً قبل اینکه از ابتلاء به بیماری مطلع شوند، چندین نفر دیگر را نیز گرفتار کرونا کردند!
قبول دارم ، کرونا علائم مشخص و ثابتی ندارد و خیلی ها ممکن است حتی ندانند چگونه مبتلا شده اند. ممکن است یک فرد در خانواده ناقل باشد. و به بقیه هم منتقل کند. به هر حال ما خانه را امن و تمیز تر از بیرون می دانیم و ممکن است حساسیت کمتری نشان دهیم. اما درصد مبتلایان به این شکل کمتر از کسانیست که خودشان به استقبال کرونا رفته اند. کسانیکه به مجلس عروسی رفته اند. در مجلس ختم نشسته اند. در شلوغی هیئت های مذهبی در یک اتاق دور هم جمع شدند. در بانک بدون ماسک و از خودکار مشترک استفاده کرده اند. در مترو و اتوبوس از ماسک استفاده نکرده اند. و خیلی دیگر از کسانیکه هنوز هم اعتقادی به کرونا ندارند، همانهایی هستند که پس از ۴ ماه کرونا را به خود جذب می کنند و به دیگران انتقال می دهند.
شناسایی ۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان - بهار نیوز
متاسفانه طی چند ماه گذشته در برخورد با کسانیکه رعایت نمی کنند اهمال شد. اما اکنون ستاد مقابله و مدیریت کرونا تصمیمات و قوانین سخت تری را تصویب کرده است . اجباری شدن زدن ماسک در مکان های عمومی، تعطیل کردن مراسمات ، اجباری شدن ماسک در ادرات برای کارمندان و مراجعان و … همه اینها می تواند از روند اوج گیری کرونا بکاهد. اما کافی نیست. کسانیکه رعایت نمی کنند ، بی مبالات هستند و به جامعه ضربه می زنند. در شرایطی که همه مردم منتظرند تا ماجرای کرونا تمام شود، عده ای با بی تدبیری و عدم مسئولیت پذیری مانع این امر می شوند. باید با جدیت و برخورد قاطعانه با این افراد برخورد شود. جریمه نقدی، بازداشت و هرچیزی که قانون صلاح می داند و بازدارنده است باید برای این افراد لحاظ شود، اگر بخواهیم کرونا را واقعاً شکست دهیم!
 

شبنم حاجی اسفندیاری

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.