کشف بیش از ۳ تن موادمخدر در جنوب شرق کشور

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا از عملیات ضربتی مرزبانان علیه قاچاقچیان و کشف ۳ تن و ۲۰۱ کیلو و ۴۰۰ گرم انواع مواد مخدر در مرز‌های آبی و خشکی جنوب شرق کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، سردار احمد علی گودرزی در تشریح موفقیت‌های مرزبانان استان سیستان و بلوچستان در امر مبارزه با مواد افیونی در مرز‌های جنوب شرقی کشور گفت: مرزبانان مومن و روزه دار استان سیستان و بلوچستان که با روحیه انقلابی مراقب حریم مرز‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، در نتیجه ساعت‌ها کار اطلاعاتی، موفق شدند در عملیاتی ضربتی در مرز‌های زابل و مرز‌های آبی دریای عمان در منطقه چابهار مقدار ۳ تن و ۲۰۱ کیلو و ۴۰۰ گرم انواع مواد مخدر را طی ۲۴ ساعت گذشته کشف کنند.
وی با اشاره به عملیات مرزبانان در منطقه شمال استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قاچاقچیان تغییر روش داده و از مرز‌های خشکی به سوی مرز‌های آبی هم رفته اند، افزود: روز گذشته مرزبانان هنگ مرزی زابل در نتیجه ساعات‌ها کار اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر دپوی محموله سنگین مواد مخدر در دریاچه هامون مطلع شدند و موضوع را در دستور کار خود قراردادند.
سردار گودرزی تصریح کرد: مأموران مرزی با اعزام به محل شناسایی شده در کاوش دریاچه هامون، موفق شدند مقدار یک تن و ۶۹۳ کیلوگرم تریاک و ۸ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین را که به صورت ماهرانه و بسیار پیچیده در زیر بوته‌های دریاچه هامون با هدف انتقال به داخل کشور دپو شده بود، کشف کنند.
جانشین فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه به عملیات موفقیت آمیز مرزبانان در عمق نوار مرزی دریای عمان اشاره کرد و افزود: همچنین شب گذشته دریادلان مرزبانی در منطقه چابهار با اشراف اطلاعاتی از مرز‌های آبی کشور، از قصد سوداگران مرگ مبنی بر وارد کردن محموله سنگین مواد مخدر از طریق دریای عمان به کشور مطلع شدند.
مقام ارشد مرزبانی ادامه داد: مرزبانان با گشت‌های هدفمند در دریا ۳ فروند شناور تندرو مربوط به قاچاقچیان را در عمق دریای عمان مشاهد کردند و موفق شدند در درگیری مسلحانه با اشرار مسلح آن‌ها را در دستیابی به اهداف شوم و خانماسوزشان ناکام کنند.
وی با اشاره به دستگیری ۸ قاچاقچی و توقیف ۳ فروند شناور تندور، اظهار کرد: مرزبانا در این عملیات یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم تریاک را به همراه مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات از قاچاقچیان کشف کردند.
جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه تلاش مرزبانان برای دستگیری قاچاقچیان و سوداگران مرگ در دو سوی مرز ایران و افغانستان ادامه دارد، تصریح کرد: مرزبانان با کشف این محموله سنگین مواد مخدر، سهم بسزایی در سلامتی انسان‌ها و همچنین کاهش هزینه‌های مختلف در کشور دارند و مردم از مرزبانان که به عنوان سربازان گمنام از حدود و ثغور ایران اسلامی حراست می‌کنند باید قدردان آن‌ها و خانواده‌های محترمشان باشند.
سردار گودرزی با بیان اینکه کشور‌های غربی و اروپایی مبارزه با قاچاق مواد مخدر را باید از سازمان ملل مطالبه کنند، خاطرنشان کرد: از کشور دوست و اسلامی افغانستان انتظار داریم ضمن کنترل مرز‌های مشترک با جمهوری اسلامی ایران، مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.