سخنگوی قوه قضاییه: حکم اعدام برای سلطان خودرو و همسرش/ مدیرعامل سابق سایپا ۷ سال حبس/ اسامی ۲ نماینده بین محکومان

این پرونده بیش از ۵۰ متهم داشت، کیفرخواستی برای ۴۳ نفر صادر و به دادگاه ارسال شد که ۳۴ نفر از اخلالگران محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مبارزه با مفاسد رویکرد اصلی قوه قضاییه بوده است و تا فسادی باشد مبارزه قاطع دستگاه قضایی ادامه دارد.
به گزارش عصر ایران به نقل از ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز (سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۹) با اهالی رسانه گفت: رمضان به روزهای پایانی نزدیک می شود. رمضان امسال کرونایی گذشت ولی علی‌رغم همه محدودیت ها زیبا سپری شد. کرونا بعنوان بیماری فراگیر در جهان آسیب‌های زیادی به جامعه بشریت وارد کرد، اما نتوانست حریف رمضان شود. کرونا مجبور شد، در برابر روزه و شب‌ زنده‌داری و احیا و کمک‌های مومنانه سر تعطیم فرود آورد.

کرونا نتوانست حریف رمضان شود

وی یادآور شد: گرچه درب اماکن مقدس بسته بود اما در دل‌های پاک مومنان درب‌های تازه‌ای برای ارتباط با خدا گشوده شد و در مجالس شب‌های قدر اهل ایمان نشان دادند که برخلاف مدعیان روشنفکری و غرب‌زدگان و دنیاپرستان تمام شیوه‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند و در عین فاصله‌گذاری فیزیکی اجتماعات مذهبی را برگزار می‌کنند؛ تا کور شود هر آن‌که نتواند دید.
سخنگوی قوه قضاییه شهادت دریادلان نیروهای راهبردی اسلام را تسلیت گفت و ادامه داد: اینان میهمانان ویژه شهید رمضان خواهند بود.

روز قدس امسال لرزه بر رژیم غاصب خواهد انداخت

وی با اشاره به روز قدس نیز گفت: این روز، روز اسلام و مسلمین و مردم فلسطین است و روز قدس امسال چه شهرها سفید و زرد و قرمز باشد و در قرنطینه خانگی باشیم یا نباشیم و به خیابان ها بیاییم یا نیاییم و نماز جمعه داشته باشیم یا نه؛ نفرین و مرگ بر اسراییل لرزه بر رژیم غاصب خواهد انداخت. روز قدس امسال پیوند مردم مسلمان با فلسطینیان تقویت می‌شود و پشت آمریکای جنایتکار را به خاک می‌زنیم و نابودی آن‌ها را فریاد می زنیم و ما هر سال در روز قدس به نابودی اسراییل نزدیک می‌شویم.

مبارزه قاطع دستگاه قضایی در برابر فساد ادامه دارد

وی با اشاره به عملکرد دیوان عالی کشور ادامه داد: در سال گذشته در دیوان بیش از ۷ هزار پرونده ماده ۴۷۷ رسیدگی و رسیدگی دیوان عالی در اعمال ماده ۴۷۷ به روز شد. امروز در مورد پرونده های ۴۷۷ پرونده معوق و مسن در دیوان عالی نداریم. در سال ۹۵، ۱۵۶۶ پرونده ماده ۴۷۷ رسیدگی شد و در سال ۹۶ ، ۱۵۸۲ پرونده و در سال ۹۷ ، ۱۴۴۶ پرونده و در سال ۹۸ و اغاز سال تحول، ۹ هزار و ۹۳ پرونده رسیدگی شد؛ یعنی عملکرد سال ۹۸ معادل ۱۵ برابر هر یک از سنوات قبل از آن بوده است و این یعنی کار جهادی. همچنین ۴۳۰ شعبه دادگاه و اجرای احکام توسط قضات بازرسی و ۱۲۰۰ پرونده بررسی شد و کار فوق العاده عزیزان در دیوان عالی بوده است.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: مبارزه با مفاسد رویکرد اصلی قوه قضاییه بوده است و تا فسادی باشد مبارزه قاطع دستگاه قضایی ادامه دارد.
وی با اشاره به اقدامات جهادی قوه قضائیه در سال ۹۸ گفت : در مجموعه دیوان عالی کشور در سال گذشته، ۷۱ هزار پرونده رسیدگی شد که نسبت به سال ۹۷، ۲۰ درصد رشد عملکرد را شاهد بودیم. یعنی قضات پیشکسوت و عالی رتبه دیوان عالی کشور پای به پای قضات جوان در کار جهادی مشارکت کردند.

صدور رای برای اخلالگران در بازار خودرو و ارز

وی با اشاره به صدور برخی از احکام پرونده ها گفت: در روزهای اخیر در شعبه دوم ویژه رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی کشور پرونده‌ای منتهی به صدور رای شد؛ این پرونده بیش از ۵۰ متهم داشت، کیفرخواستی برای ۴۳ نفر صادر و به دادگاه ارسال شد که ۳۴ نفر از اخلالگران محکوم شدند.
در این پرونده که یک پرونده تلفیقی بین اخلال در نظام ارزی و نظام اقتصادی خودرو است، وحید بهزادی فرزند ابوطالب و همسر وی خانم نجوا لاشیدایی هر دو به جرم مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز، از طریق ثبت سفارشات صوری، اخلال در نظام توزیعی نیازمندهای عمومی کشور از طریق پیش خرید بیش از ۶۷۰۰ دستگاه خودرو از شرکت سایپا، مشارکت در عملیات پولشویی به میزان ۳۲ هزار میلیارد ریال و موضوعات مربوط به سکه که از منزل متهمه ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه تمام بهار و یکصد کیلو طلا کشف شده بود، محکوم به اعدام شدند و این حکم قابل تجدیدنظر خواهی در دیوان عالی کشور است.
اسماعیلی اضافه کرد: همچنین مهدی جمالی مدیرعامل سابق سایپا به جرم مشارکت در اخلال در نظام توزیعی به هفت سال حبس، رضا تقی زاده ماکویی فرزند عباس معاون سابق بازاریابی سایپا به ۱۵ سال حبس، محمد عزیزی نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو به ۶۱ ماه حبس تعزیری، فریدون احمدی نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به ۶۱ ماه حبس تعزیری و حسن هشترودی رئیس سابق حراست کل سایپا به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.