هشتگ باز | #حق_طلاق مال خودمه. به هیچ کسی نمی دمش!

#حق_طلاق

بنظرتون چطوره ما هم روشنفکر باشیم. و به نظر دیگران احترام بگذاریم؟ اجازه بدیم دیگرانی که احتمالاً دنبال دیده شدن و معروف شدن (حالا به هر روشی) هستند هم حرفهاشون رو بزنن. به حرفهاشون گوش بدیم و نظرشون رو محترم بشماریم. نظرتون چیه؟
مثلاً همین اظهار نظر ریحانه پارسا و مهدی کوشکی درباره #حق_طلاق زن، مورد خوبیه برای اینکه اجازه بدیم نظرشون رو بگن. نظره دیگه!! یکی اونطوری و یکی هم اینطوری عقیده داره. مثلاً خیلی ها دارن برای برابری حقوق زن و مرد و حمایت از زنان تلاش می کنند. سالهاست بدنبال لایحه منع خشونت علیه زنان هستند. و فِمِن های بسیاری در سرتاسر جهان به دنبال این هستند که جایگاه زنان رو نسبت به عقاید پوسیده و متحجرانه گذشته تغییر بدن. زن رو از یک کالا و اسباب رفع نیاز جنس مردانه، به یک فردِ دارای کرامت و ارزش های انسانی و حقوق برابر تبدیل کنند. در مقابل هم هستند کسانیکه مردانی را که به زنانشون حق طلاق می دن بی غیرت خطاب می کنند! و اعتقاد دارند حق طلاق فقط برای مردان است. اینگونه از انسان ها معتقدند زن باید همانگونه که با لباس سفید به خانه شوهر می آید، حتی اگر آن خانه برایش جهنم بود!  آنقدری بماند تا رنگ گیسوانش همچون دندانش شود و دست آخر هم با کفن سفید راهی گورستان شود. چقدر هم عالی! از دیدگاه روشنفکرانه من، نظر همه محترم است. نظر مهدی کوشکی و همسر محترمه (بدون حق طلاق) هم قابل احترام.

هشتگ باز | #حق_طلاق مال خودمه. به هیچ کسی نمی دمش!

هرکسی که به خودش اجازه می دهد در مسائل مختلف اظهار نظر کند و دیگران را نقد می کند. باید این را نیز بپذیرد که رفتار و عقاید خودش هم قابل نقد هستند. و همانگونه که نظراتشان محترم شمرده می شود، باید برای نظرات دیگران نیز احترام قائل شوند. القصه! سرکار خانم و  آقای کوشکی عزیز، زوج هنرمند گرامی . اگر تصاویر منتشر شده در فضای مجازی و اظهار نظرهای گاه و بی گاه شما را به پای در دید بودن و جلب توجه کردن سلبریتی طور نگذاریم، باید بگویم که فضای مجازی محل نمایش روابط زناشویی و حرکات جلف و زننده نیست. ما شما را بخاطر بازیگر بودنتان دنبال می کنیم. و واقعاً برای هیچکس زندگی خصوصی شما  آن هم با این همه مشکل و گرفتاری اهمیتی ندارد. لطفاً از ابزاری که در اختیار دارید درست استفاده کنید. بد نیست درباره سواد رسانه ای و شرایط استفاده بهینه از فضای مجازی کمی اطلاعات کسب نمایید. امیدوارم که خاطرتان مکدّر نشود و نظر بنده هم محترم واقع شود. سپاس
شبنم حاجی اسفندیاری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.