افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصد کرایه تاکسی در تهران

قیمت ها ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش داشته اند.

پایگاه خبری رسانشر – از صبح امروز به یکباره قیمت کرایه های تاکسی ها افزایش یافته است. و قیمت ها ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش داشته اند. لازم به توضیح است افزایش ۲۵ درصدی در روزهای عادی خواهد بود و ۱۰ درصد مابقی که از مسافر اخذ می گردد بابت شرایط کرونایی و یک مسافر کمتر است.
با احتساب شرایط کرونایی و مسیرهایی که تا دیروز رفت و آمد می کردم دقیقاً یازده هزار تومان کرایه بیشتری پرداخت کرده ام. و این یعنی ۳۵ درصد افزایش کرایه نسبت به سال گذشته. در نظر بگیرید اگر فردی این مسیر هر روزه رفت و آمدش باشد در طول ماه بیش از ۳۰۰ هزار تومان مبلغ اضافه تری پرداخت می کند. و اگر این فرد یک کارگر ساده باشد، مابه التفاوت مبلغ حقوق دریافتی به نسبت پارسال را باید برای پرداخت کرایه بدهد. و به این ترتیب چیز بیشتری برایش نمی ماند. همینطور با توجه به میانگین پرداخت اجاره بها، یک میلیون تومان هم برای اجاره خانه می رود. می ماند چیزی حدود پانصد هزار تومان برای خورد و خوراک و …. . و این بدور از انصاف است!
در این شرایط کرونا زده که هنوز آمار بالا و پایین می شود و خیلی از کسب و کارها خوابیده اند بهتر نبود این افزایش قیمت را به تاخیر می انداختند؟ نمی دانم خبر دارید که خیلی از مردم همه موجودی فعلی شان همان یک میلیون تومان وام یارانه است؟ قطعاً افزایش کرایه ها می بایست اتفاق بیفتد و حق طبیعی رانندگان زحمت کش تاکسی و اتوبوس است. اما بهتر بود دست کم یک ماه دیگر با مردم مدارا می کردید تا این روزها سپری شود و اوضاع به حالت عادی باز گردد.
مهدی سوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.