نمره -۰- برای پاساژ علاءالدین در فاصله گذاری اجتماعی + تصاویر

اگرچه برخی از کسبه با نصب نایلون و علائم هشدار دهنده تلاش کرده اند تا از ابتلای خود و مشتریانشان به کرونا جلوگیری کنند. اما در واقع نمره مجوعه علاءالدین ۱ در رعایت فاصله گذاری و مقابله با کرونا صفر است.

پایگاه خبری رسا نشر – بازار موبایل تهران تنها جایی است که در آن خبری از فاصله گذاری اجتماعی نیست. بر اساس مشاهدات عینی و گزارش خبرنگار رسا نشر، شرایط فعالیت مجموعه علاء الدین ۱ در دوران کرونا به شدت اسفبار است. و تنها به یک تونل ورودی ضد عفونی معیوب بسنده شده است.

همزمان با اجازه فعالیت مشاغل با خطر متوسط مانند پاساژ ها و مراکز خرید، بزرگترین بازار موبایل ایران (علاء الدین ۱) و سایر مجتمع های فروش تلفن همراه در خیابان جمهوری نیز فعالیت خود را آغاز کردند. اما این بازگشایی متاسفانه خوشایند نبوده است. تردد جمعیت با تراکم بالا و آن هم بدون رعایت فاصله حداقلی یک و نیم متر! تجمع های کوچک و بزرگ بدون فاصله پشت پشیخوان های تعمیر تلفن همراه و فروشگاه های لوازم جانبی و از همه بدتر حضور همزمان چندین نفر در آسانسور ها و استفاده از پله برقی در صفوف به هم فشرده عملاً نقض قوانین فاصله گذاری اجتماعی ستاد مقابله با کرونا است. اگرچه برخی از کسبه با نصب نایلون و علائم هشدار دهنده تلاش کرده اند تا از ابتلای خود و مشتریانشان به کرونا جلوگیری کنند. اما در واقع نمره مجموعه علاءالدین ۱ در رعایت فاصله گذاری و مقابله با کرونا صفر است.

آشفتگی اما در مقابل پاساژ و در میان دست فروش ها و دلالان بیشر است. تراکم جمعیت بقدری بالا است که حتی عابرین پیاده هم برای عبور و مرور با مشکل مواجه می شوند و ناخواسته در معرض دم و بازدم افرادی قرار می گیرند که ماسک ندارند.  هیچ مامور پلیسی آنجا نیست. از ماموران سد معبر شهرداری هم خبری نیست! با وجود ماه رمضان بساط اغذیه فروشان نیز برپا بود و انگار نه انگار که هنوز کرونا در میان ماست و امکان ابتلا وجود دارد!

در مقابل بازار موبایل چارسو اوضاع بهتری دارد. با تعبیه تونل ورودی ضدعفونی بعنوان تنها راه ورود مراجعه کنندگان ابتدا ضدعفونی شده و وارد مجتمع می شود. خبری از ازدحام جمعیت نیست. کارکنان فروشگاه ها نیز موارد بهداشتی و ایمنی را نیز رعایت کرده اند.
قطعاً یکی از دلایلی که آمار ابتلا به کرونا در کشور ما ثابت مانده و یا با شیب ملایمی به سمت پایین می آید وجود چنین مراکزی است که بدون نظارت و رعایت مسائل بهداشتی پروتکل فاصله گذاری اجتماعی، به فعالیت خود ادامه می دهد. عدم نظارت یا بی خبری از وجود چنین تخلفاتی از کجا نشأت گرفته ات؟ مگر چند بازار و مرکز خرید پر ازدحام مانند علاءالدین داریم که کنترل و برخورد با بی قانونی در آنها مغفول مانده است؟!
عکس ها از پدرام مودی-رسانشر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.