سخنگوی دولت: تصمیم جدید برای بازگشایی اماکن مذهبی و مراکز آموزشی گرفته نشده است

قطعا این تصمیات جدید در راستای دیدگاه‌های کارشناسی وزارت بهداشت و مورد توافق نمایندگان رسمی نهادهای مسئول که در مورد جان مردم هم پاسخگو هستند گرفته می شود. افرادی هم هستند اظهار نظر می‌کنند، اما مسئولیتی در قبال جان مردم ندارند.

سخنگوی دولت گفت: از سوی نهادهای رسمی مثل حوزه علمیه قم فشاری برای بازگشایی اماکن مذهبی بر دولت نیست.
علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به ایسنا، درباره سوالی مبنی ‌بر تصمیم دولت برای بازگشایی اماکن مذهبی و آموزشی با اظهار کرد: ما از سوی نهادهای رسمی که متولی این کار هستند، مثل مدیریت حوزه علمیه قم فشاری نداشتیم. سپاسگزاری می‌کنیم از همکاری کاملی که با ما دارند؛ من فکر می‌کنم در تاریخ حمایت مراجع از تصمیماتی که متخصصین امر در این زمینه اتخاذ کردند بی‌نظیر بوده است. البته برخی‌ها هم در این حوزه اظهار نظر می کنند که هیچ مسئولیتی ندارند.
وی ادامه داد: ما توصیه می‌کنیم افرادی که تریبون‌های رسمی دستشان هست اجازه دهند کارگروه‌های ذی ربط با فراغ بال و با آرامش تصمیم خود را بگیرند.
سخنگوی دولت تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که در پابوسی حضرت امام رضا (ع) مشتاق‌تر از دیگری است؛ قطعا اعضای دولت، اعضای ستاد ملی، اعضای کارگروه‌ها، کادر وزارت بهداشت و درمان که در این زمینه مشورت می‌دهند در برخی مواقع بیشتر از مدعیان اشتیاقشان برای زیارت بیش‌تر است. خود دولت و رئیس جمهور در این زمینه حساسیت دارند.
وی افزود: ما نمی توانیم در مورد زیارتگاه‌ها تصمیم بگیریم؛ چون فقط بحث زیارتگاه‌ها نیست که بگوییم همانجا را کنترل می کنیم. مسیر سفر، هتلداری، رستوران‌داری میان راه و مقصد، مسیر برگشت و دید و بازدیدها هم هست. مجموعه بزرگی است.
ربیعی با بیان اینکه مرجع اصلی تصمیم گیری در مورد بازگشایی مجدد اماکن مذهبی و آموزشی وزارت بهداشت است، گفت: از آقای اعرافی سپاسگزاری می کنم که به عنوان نماینده حوزه خودشان و نمایندگانشان در این جلسات مشارکت می‌کنند. با نظر هم، پروتکل‌های بهداشتی اخذ می شود و تصمیاتی که تاکنون اخذ شده در مورد شهرهای سفید و مساجد بوده است.
وی گفت: در صورت گزارش‌های جدید و پروتکل‌های اطمینان بخش جدید، تصمیمات جدید را اعلام می کنیم.
قطعا این تصمیات جدید در راستای دیدگاه‌های کارشناسی وزارت بهداشت و مورد توافق نمایندگان رسمی نهادهای مسئول که در مورد جان مردم هم پاسخگو هستند گرفته می شود. افرادی هم هستند اظهار نظر می‌کنند، اما مسئولیتی در قبال جان مردم ندارند.
سخنگوی دولت در پایان در ارتباط با مراکز آموزشی هم گفت که هماهنگی‌های لازم میان دو وزارتخانه آموزش‌ و پرورش و آموزش عالی با همکاری وزارت بهداشت انجام می‌شود، اما الان تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.