مستند قتل طلبه همدانی در سیما

کیهان نوشت:جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به ماجرای قتل حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی طلبه همدانی می‌پردازد.

صبح روز شنبه ۷ اردیبهشت، مصطفی قاسمی روحانی ۴۶ساله همدانی بر اثر وقوع تیراندازی مقابل حوزه علمیه همدان به شهادت رسید. بهروز حاجیلویی با انتشار عکسی از پیکر غرق در خون این طلبه در صفحه اینستاگرامش به قتل او اعتراف کرد. قاتل صبح روز بعد در درگیری با نیروهای انتظامی به هلاکت رسید.
 مستند قتل طلبه همدانی در سیما
پس از انتشار خبر قتل طلبه همدانی، گمانه‌زنی‌ها برای انگیزه اصلی قتل آغاز شد. انتشار فیلمی توسط یکی از دوستان حاجیلویی و متاثر دانستن این قتل از دستور رضا پهلوی جزو اولین واکنش‌ها بود. پس از آن نیز ماجرای یک مطلب جعلی و دعوت از زنان برای جهاد نکاح با نیروهای حشدالشعبی که برای کمک به سیل‌زدگان در خوزستان حضور دارند، در فضای مجازی پخش شد. این شایعه با حمایت و تایید مهناز افشار بازیگر تئاتر و سینما روبه‌رو شد. معاون دادستان کشور نیز تایید کرد که پای مهناز افشار به این پرونده باز شده و او هم باید به قانون و مردم پاسخگو باشد.
این قسمت از برنامه «۳۶۰ درجه» ضمن بررسی دقیق این حادثه، به موشکافی دلایل و انگیزه‌های قاتل می‌پردازد و تمام حواشی چند روز اخیر را زیر ذره‌بین می‌برد.
«۳۶۰ درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.