دستگیری ۴ مسافرکش زورگیر در تهران

دستگیری 4 مسافرکش زورگیر در تهران۴ زورگیر خشن که به بهانه مسافرکشی از مردم سرقت می‌کردند از سوی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، مرد جوانی در تماس با پلیس از زورگیری سرنشینان خودروی پراید سفید رنگی در محدوده میدان آزادی خبر داد و گفت: در میدان آزادی به انتظار تاکسی ایستاده بودم که خودروی پرایدی مقابل پایم نگه داشت. فکرکردم مسافرکش است و سوار شدم. به غیر از راننده سه سرنشین هم داشت که تصور می کردم آنها مسافر هستند. اما پس از طی مسافتی یکی از سرنشینان خودرو با تهدید چاقو گوشی تلفن همراه ، وجوه نقد و کارت عابربانکم را سرقت کرد و حدود دو ساعت بعد هم مرا در محلی خلوت از ماشین به بیرون پرتاب کردند.

با اعلام این خبر بلافاصله کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند. کارآگاهان به بازبینی دوربین‌های اطراف محل سرقت پرداختند و موفق شدند شماره پلاک خودرو را به دست آورند. اما بررسی ها نشان می‌داد که پلاک متعلق به یک خودروی دیگر است که چند روز قبل سر قت شده است.

در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان ، پرونده های مشابه سرقت با خودروی پراید را مورد بررسی قرار دادند. باتوجه به اظهارات مشابه مالباختگان و بررسی کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت های خاص پایگاه پنجم پلیس آگاهی و تجمیع پرونده های مشابه مشخص شد چند سرقت دیگر نیز با همین شیوه و شگرد در شهرستان های شهریار و شهر قدس صورت گرفته است. همچنین این احتمال مطرح شد که مردان پراید سوار ساکن شهرستان های غربی کشور باشند.

سرنخی از سارقان

بررسی ها برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه تیم تحقیق با خبر شد در یکی از سرقت ها خودروی سارقان در نزدیکی یک بانک دچار نقص فنی و خاموش شده و سارقان به ناچار پیاده شده اند تا آن را هل دهند. با بررسی دوربین های مداربسته بانک ، چهره سارقان به دست آمد که با تطبیق چهره هویت یکی از سارقان به نام حامد ۲۵ ساله شناسایی شد. کارآگاهان با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم مخفیگاه حامد را در شهرستان ملارد شناسایی و با زیر نظر گرفتن مخفیگاه متهم ، او و سایر همدستانش را دستگیرکردند.

اعتراف به ۵۰ سرقت

متهمان ضمن اعتراف به ۵۰ فقره سرقت حامد را به عنوان سرکرده باند معرفی کردند.

حامد در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : از حدود ۳ ماه قبل با همدستانم که بچه محل هستیم، تصمیم گرفتیم برای پولدار شدن سرقت کنیم. بنابراین خودروی پرایدی را سرقت کردیم و بعد از آن نیز چند پلاک خودرو سرقت کرده و برای هر کدام از سرقت هایمان از پلاک های سرقتی استفاده می کردیم. بعد از آن به عنوان مسافر، مالباخته ها را سوار خودرو کرده و با تهدید از آنها سرقت می کردبم. وسایل سرقتی را نیز به مصطفی می فروختیم و پول حاصله را بین خودمان تقسیم و صرف خوشگذرانی می کردیم.

سرهنگ کارآگاه خیرالله دولتخواه، رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به انهدام باند زورگیری از مسافران مشخص شد سارقان بیشترین سوژه ها را در مناطق غرب تهران بویژه در محدوده میدان آزادی ، جاده مخصوص و آزاد راه تهران – کرج انتخاب و اقدام به زورگیری می کردند و تا زمان دستگیری بیش از ۵ میلیارد ریال از این راه به دست آورده اند که متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گرفتند. بازپرس بهشتی از شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهمان را صادر کرد. تا چنانچه افرادی از سوی آنها مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته اند برای شکایت با شماره ۰۲۱۲۱۸۵۷۷۷۵ پایگاه پنجم پلیس آگاهی فاتب تماس بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.