اهمیت حفظ رطوبت پوست در پیشگیری از کووید-۱۹

فراتر از احساس ناراحتی و ملاحضات زیبایی شناختی، خشکی پوست می تواند مشکلات به مراتب بزرگتری را در پی داشته و خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را افزایش دهد.

به واسطه همه گیری جهانی بیماری کووید-۱۹، موارد بسیاری دچار تغییر شده اند. شرایط ما برای وقت گذراندن با دوستان و خانواده تغییر کرده است. در دسترس بودن برخی محصولات مانند الکل یا حتی دستمال توالت تغییر کرده است. دیگر همانند گذشته نمی توانیم خارج از خانه وقت بگذرانیم. و شرایط پوست دست ها برای بسیاری از ما تغییر کرده است.

اهمیت حفظ رطوبت پوست در پیشگیری از کووید-19

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “ایزی هلث اپشنز“، شستشوی مکرر دست ها و استفاده از محصولات ضد عفونی کننده اقدامی است که برای محافظت در برابر بیماری کووید-۱۹ بسیار توصیه شده است. اما این کار می تواند به خشکی پوست دست ها منجر شود که شرایطی آزاردهنده است. خشکی پوست دست ها می تواند احساس سفتی، درد و خارش را به همراه داشته باشد. افزون بر این، خشکی پوست ظاهر ناخوشایندی به دست ها می بخشد.

اما فراتر از احساس ناراحتی و ملاحضات زیبایی شناختی، خشکی پوست می تواند مشکلات به مراتب بزرگتری را در پی داشته و خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را افزایش دهد.

خشکی پوست دست ها و افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹

دست های خشک و ترک خورده به چند دلیل می توانند شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و همچنین ویروس ها و باکتری های دیگر قرار می دهند.

به گفته کارشناسان، صابون ها و محصولات ضد عفونی کننده کارایی کمتری روی پوست خشک و ترک خورده دارند. این دلیل به تنهایی می تواند برای مرطوب نگه داشتن پوست کافی باشد، اما تنها دلیل نیست.

پوست خشک و ترک خورده در واقع به معنای آسیب دیدن مانعی است که پوست در برابر نفوذ عوامل خارجی به بدن ایجاد می کند. خشکی و ترک خوردگی پوست شرایط را هرچه بیشتر برای نفوذ میکروب ها به بدن فراهم می کند. به صورت فرضی، کروناویرویس یا میکروب های دیگر می تواند به این روش وارد بدن شما شود، اگرچه احتمال ورود آن از طریق دستگاه تنفسی به مراتب بیشتر است.

همچنین، اگر پوست دست های شما خشک و ترک خورده باشد به خوبی نمی توانید آنها را بشویید. تحمل درد و ناراحتی شستشوی دست ها با آب و صابون می تواند شما را از این کار منصرف سازد و کمتر شستن دست ها می تواند خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را افزایش دهد.

خوشبختانه، راه حل ساده ای برای این مشکل وجود دارد و آن استفاده از محصولات مرطوب کننده پوست است.

در دوران کنونی همه گیری بیماری کووید-۱۹ که شستشو و ضد عفونی کردن مکرر دست ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، باید توجه ویژه ای حفظ رطوبت و سلامت پوست خود داشته باشید. با توجه به میزان خشکی پوست، شما می توانید تا چند بار طی روز از محصولات مرطوب کننده استفاده کنید.

از محصولاتی استفاده کنید که حاوی الکل نباشد زیرا این کار می تواند هرچه بیشتر موجب خشکی پوست شود. در همین راستا، استفاده از روغن نارگیل به عنوان یک گزینه طبیعی را می توانید مد نظر قرار دهید.

همچنین، هر فرد در خانواده باید دارای محصول مرطوب کننده مختص به خود باشد تا احتمال پخش شدن میکروب ها بین اعضای خانواده کاهش یابد. افزون بر این، زمانی که قصد استفاده از محصولات مرطوب کننده را دارید از تمیز بودن دست های خود اطمینان حاصل کنید زیرا این کار از انتقال میکروب ها به سطحی دیگر پیشگیری می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.