آخرین وضعیت کرونا در ایران

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، در نشست با رسانه ها در معاونت مطبوعاتی گفت: قول می‌دهم حتی یک مورد ابتلا به ویزوس کرونا هم در کشور شناسایی و ثبت نشده است. اما این به این معنی نیست که این ویروس وارد کشور نمی‌شود.

به گزارش عصرایران، دکتر محمدمهدی گویا افزود: سیکل ابتلا به بیماری بسیار ساده است و باید مراقب بود. مهمترین مراقبت در این مرحله این است که هموطنان بطور مرتب دستشان بشویند.

وی ادامه داد: ۵۰ نفر دانشجویان ایرانی که در ووهان بودند به کشور بازگشتند و ۱۴ روز در قرنطینه خواهند بود. منشاء اولیه ویروس کرونا یک بازار آبزیان بوده و اطلاعات فعلی حکایت از این دارد که از خفاش شروع است. وزارت بهداشت آمادگی دارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیماری را تشخیص داده و بیماران را بستری نماید.

دکتر گویا همچنین گفت: نباید تحت تاثیر جنبه‌های تبلیغاتی قرار بگیریم. رسانه با هشیاری اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: پروازهای ایران-چین و بالعکس به طور کامل قطع شده است. فقط اگر افرادی بخواهند از ایران به کشورشان یعنی چین برگردند باید با رعایت نظارت‌های بهداشتی، پرواز در اختیارشان قرار داده شود.

وی درباره تولید واکسن کرونا گفت: تولید این واکسن چندین مرحله دارد. در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، ورود واکسن کرونا به بازار تا ۴ ماه آینده زمان می‌برد. پایگاه‌های بهداشتی وزارت بهداشت در تمامی گلوگاه‌های مرزی رسمی کشور از قبیل مرزهای دریایی، زمینی و هوایی برقرار است. نیروهای ما کاملا کارآزموده و تعلیم دیده بوده و به طور شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.